جمعه 11 اردیبهشت 1394 - 19:08:55

سایه چشمتان را خودتان بسازید

 

اگر پوست حساسی دارید یا نمی خواهید از مواد آرایشی شیمیایی استفاده کنید یا از امتحان کردن رنگ ها لذت می برید، ساختن سایه چشم در خانه ایده ای جالب برای شماست. راه های بسیاری برای این کار وجود دارد که هرکدام شامل مواد اولیه متفاوت و اثری متفاوت تر هستند.

 

روش شماره 1: استفاده از پودر میکا

1.      تعدادی پودر میکا بخرید. پودر آرایشی میکا نوعی پودر معدنی مناسب برای آرایش است که می توانید آن را از فروشگاه های لوازم آرایشی و یا طریق اینترنت خریداری کنید.

·         رنگ های پودری میکا تنوع رنگ بسیار زیادی دارند و در سایزهای مختلف عرضه می شوند. گر چه می توانید از تنها یک رنگ میکا برای تهیه سایه چشمتان استفاده کنید اما با خرید چند رنگ و ترکیب آن ها به دلخواه تان می توانید رنگ های خاصی را درست کنید.

·         از اینکه حتما پودر میکا آرایشی خریده اید و می توانید از آن در نزدیکی چشمهایتان استفاده کنید مطمئن شوید.

 

 

2.      سایه پودری درست کنید. برای تهیه سایه چشم پودری تنها کافیست چند رنگ پودر میکا را باهم مخلوط کنید تا به رنگ دلخواه تان دست یابید.

·         مثلا برای تهیه یک رنگ گرم که تون پاییزی داشته باشد می توانید پودرهای میکا قهوه ای روشن، قهوه ای تیره، طلایی، کرمی و نارنجی را با هم ترکیب کنید. اگر رنگ براق و کبود رنگ می خواهید باید پودرهای آبی، سبز و نقره ای را باهم مخلوط کنید.

 

 

3.      سایه چشم فشرده تهیه کنید.

·         وقتیکه پودرهایتان را برای به دست آوردن رنگ سایه دلخواه مخلوط کردید، چسب پودر را به آن اضافه کنید (این ماده چسباننده را می توانید به صورت اسپری یا مایع خریداری کنید).

·         چسب پودر را قطره به قطره و یا اسپری به اسپری، کم کم به رنگ های مخلوط شده بزنید تا غلظتش مانند شن خیس شود.

·         پودر خیس را داخل قوطی خالی رژلب بریزید و یک دستمال کاغذی را مستقیم روی آن گذاشته و یک سکه (کاملا هم سایز با دهانه قوطی) را روی سایه بگذارید.

·         سکه را به آرامی فشار دهید تا سایه زیر آن کاملا فشرده شود. سایه را کنار گذاشته و بگذارید دستمال کاغذی روی آن بماند تا سایه شما خشک شود.

 

روش شماره 2: استفاده از روغن شی  (shea)و اروروت (arrowroot)

1.      مواد مورد استفاده تان را تهیه کنید. برای تهیه یک سایه چرب که تمام مواد اولیه و رنگ های آن طبیعی باشند شما به موادی از این قبیل نیاز دارید:

·         پودر و روغن شی (shea) تصفیه شده. این مواد، مواد اصلی سایه شما هستند.

·         مواد رنگی طبیعی: بسته به رنگ دلخواه تان، می توانید از موادی چون پودر کاکائو، زرد چوبه، پودر لبوی خشک شده، پودر فلفل دلمه ای یا جوز هندی استفاده کنید.

2.      مواد را ترکیب کنید. بسته به مقدار سایه ای که می خواهید، 4/1-2/1 پودر اروروت را داخل یک کاسه کوچک بریزید.

·         رنگ طبیعی دلخواه تان را بردارید (مقدار آن بستگی به غلظت رنگی دارد که می خواهید سایه تان داشته باشد) و روی پودر اروروت بریزید و آن ها را هم بزنید تا رنگ غلیظی بدست آید.

·         روغن شی (shea) را به محتویات داخل کاسه اضافه کنید و از ته یک قاشق برای هم زدن آنها استفاده کنید تا کرمی نرم بدست آید.

3.      ترکیب رنگ های مختلف را امتحان کنید.

·         پودر کاکائو و پودر لبوی خشک شده را مخلوط کنید تا سایه صورتی زیبایی بدست آید.

·         پودر فلفل دلمه ای، پودر کاکائو و پودر لبوی را ترکیب کنید تا سایه ای ارغوانی سیر داشته باشید.

·         برای داشتن سایه قهوه ای- طلایی گرم، جوز هندی و زرد چوبه را ترکیب کنید.

 

روش شماره 3: استفاده از ذغال

1.      کپسول ذغال بخرید. کپسول ذغال فعال شده را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. آن ها معمولا برای نفخ و ناراحتی معده به کار می روند اما می توانند رنگ دودی را برای چشم تولید کنند.

2.      کپسول را باز کنید. پودر سیاه داخل آن را در یک قوطی رژلب خالی بریزید.

3.      کمی رنگ اضافه کنید. اگرچه پودر ذغال ، رنگ روشنی بدست شما نمی دهد اما با اضافه کردن کمی پودر میکا می توانید رنگی مشکی و براق داشته باشید.

4.      پودر ذغال را بعنوان سایه چشم یا خط چشم استفاده کنید. با اضافه کردن کمی آب به پودر ذغال می توانید آن را به خمیری تبدیل کرده و از آن بعنوان خط چشم استفاده کنید.

 

نکته:

·         همیشه از ایمن بودن مواد برای آرایش اطمینان حاصل کنید.

·         هرگز از رنگ خوراکی داخل سایه تان استفاده نکنید.

·         از ورود سایه به چشم جلولگیری کنید.

·         هرگز از مواد فاسد شدنی درون سایه تان استفاده نکنید.

  


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

چهارشنبه 29 مهر 1394 - 12:20:16
پودر آرایشی میکا نوعی پودر معدنی مناسب برای آرایش است که می توانید آن را از فروشگاه های لوازم آرایشی و یا طریق اینترنت خریداری کنید.
بسیار عالی پودر میکای بهداشتی از کجا تهیه کنیم؟
بسیار عالی بود خیلیییی خیلیییی ممنونم .
مرسی از اطلاعات مفیدتان. پودر میکا از کجا باید بخریم؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: