شنبه 07 شهریور 1394 - 16:34:44

فر مو و تاریخچه آن

 

 

تهیه و تنظیم : فاطمه صالحی موسس ، مدیر و مربی آ موزشگاه مراقبت زیبایی صنم

اولین فارغ التحصیل و دانشجوی برتردانشگاه جامع علمی کاربردی دانش زیبایی تیبا


تاریخچه فر سرد در جهان
کمی در باره فر کردن به عقب برگشته و ببینیم فر از چه زمان در دنیا متداول شده است فرم دادن به موهای سر از زمانهای بسیار قدیم آرزوی هر خانمی بوده است و انواع واقسام وسائل زیر برای رسیدن به این هدف بکار برده میشد .
1-در زمانهای قدیم خانمها موهای خود را به قطعات کوچک چوب می پیچیدند و بعد سفیده تخم مرغ را برای ثابت کردن آن بکار میبردند و به این ترتیب فر سرد بوجود آمد .
2-بعد ها برای فر گذاشتن از حرارت استفاده می کردند بدین طریق که یک تکه آهن لوله ای را روی آتش گذاشته وقتی  که گرم میشد فوری موها را به آن می پیچیدند ، در این حالت موها فر بخود میگرفت ........ و به این ترتیب بعد ها فر گرم متداول شد
3-بعدا فر با بیگودی رایج شد که بی ضرر بود ولی دوامی نداشت


4-درسال 1925 در فر گرم تغییراتی بوجود آمد بیگودیهای که بصورت عمودی و قائم موها را می پیچیدند  از آن تاریخ به بعد بیگودیهای تهیه شده بصورت موازی روی موها قرار میگرفت و بعد با بخار گرم میکردند و بعد خشک کرده وباز میکردند
5-درسال 1930 فر سرد، داورولد با محصولات سولفید تهیه شد و در سال 1930 فر سرد توسط شخصی به نام دارلت در آمریکا کشف شد و در سال 1940 برای اولین مرتبه در آلمان توسط شرکت شوارتسکف مواد فر را تهیه و به بازار عرضه شد .
فرکردن موها به گفته ابن سینا: با مواد گیاهی وبدون استفاده از مواد شیمیایی
اگر برای فر کردن شش ماهه موهای تان به آرایشگاه بروید، باید منتظر یک جنگ شیمیایی تمام عیار بین موهای تان با مواد شیمیایی باشید.
ولی ابن سینا به تمام کسانی که از داشتن موهای صاف بیزارند توصیه می کند که موهای صاف خود را با مخلوطی از پودر برگ شنبلیله، مازو، سدر، مردار سنگ و روغن زیتون بمالند و پس از نیم ساعت موهای خود را بشویند.
علت صاف یا فر بودن یک تار مو
موادی زیادی در ساختمان مو بکار رفته و یکی از این مواد گوگرد میباشد که در حقیقت اسکلت مو را تشکیل میدهد همانطور که بدن ما توسط استخوانها استوار است و شکل گرفته  ، گوگرد هم به منزله استخوان مو می باشد خمیدگی و گوژ پشت بودن یک آدم بعلت خمیدگی استخوانهای پشتش می باشد ، همینطور یک تار مو ی پر پیچ وخم مربوط به طرز قرار گرفتن پل های گوگردی میباشد ، یعنی پلهای گوگردی به شکل دایره قرار گرفته اند و چهانچه این پلها ی گوگردی بطور مرتب پشت سر هم قرار گیرند موها کاملا صاف و بدون موج میباشد .
عملیاتی که در شیمی فر و شیمی صاف انجام میدهیم
1-پل های گوگردی را بشکنیم ، یعنی زنجیره هایا پلهای اتصالی گوگردها را پاره کنیم تا گوگرد ها آزادشده و بفرم دلخواه در بیاید .
2- تثبیت پلهای گوگردی بفرم دلخواه ، بنابراین محلولی که برای فر انتخاب می کنیم باید کاملا مطمئن باشد تا عمل فر زدن یا صاف کردن موها زیانی نرساند .
فعل و انفعالات شیمیایی مواد فر روی موها
1-ضخیم شدن موها : چون مواد دارای پ هاش قلیایی است موها را کلفت میکند  ( مانند آب دریا بواسطه وجود نمک طعام موها را کلفت میکند  )
2-باز شدن دریچه های روی : ضخیم شدن موها مسلما باعث میشود کوتیکول روی مو باد کرده ودریچه های روی مو باز شود .
3-دخول هیدروژن : یکی از مواد شیمیایی که داخل مواد فر میباشد هیدروژن است ، به محض اینکه دریچه های روی مو باز شد هیدروژن داخل ساختمان مو میشود .
4- جابجا شدن شدن پلهای گوگردی : موقعی که هیدروژن مواد وارد موها شد ،مهمترین عملی که انجام میدهد پلهای گوگردی را جابجا کرده ، در حقیقت استخوان بندی موها را تغییر داده و موها دیگر آن حالت فنریت و سرکشی راندارد و در اختیار آرایشگر قرار میگیرد تا بهر شکل که بخواهد در بیاورد .
5- ورود اکسیژن توسط نوترالیزور : چنانچه مدت زیادی مواد روی موها بماند هیدروژن داخل مواد باعث میشود موها را خراب کند ، بنابراین پس از مدت زمان معینی بایستی بوسیله عاملی هیدورژنهای داخل مو را بیرون بیاوریم در این مرحله از مواد خنثی کننده بنام نوترالیزو یا نوترالیزان یا نوترالیزن میکست استفاده میکنیم ، که یکی از مواد تشکیل دهنده نوترالیزان اکسیژن میباشد ، اکیسژن موجود از راه دریچه های مو داخل ساختمان مو شده و با هیدروژن هایی که قبلا بوسیله موادفر یا صافی به داخل موفرستاده ایم ترکیب میشود ، بدین ترتیب که هر یک اتم اکسیژن با دو اتم هیدروژن ترکیب شده و بصورت ذرات مولکول آب از دریچه های مو خارج میشود
در این حال پلهای گوگردی که قبلا بوسیله هیدروژن شکسته شده بود دو مرتبه تشکیل میشوند و، با این اختلاف که اگر در دفعه اول موها مجعد بودند حالا صاف شده و دارای استخوان بندی صاف میشوند و چنانچه موها قبلا صاف بودند اکنون بصورت موهای مجعد تغییر شکل داده اند .
6- تثبیت شدن : پس از صاف یا فر زدن موها بایستی این دو حالت راثابت نماییم و کاری کنیم که صاف کردن یا فرزدن موها دوام پیدا کنند ، برای این کار ار تثبیت کننده استفاده میکنیم که بصورت یک لعاب نازک روی مو را گرفته و نمی گذارد موها دو مرتبه بحالت اولیه خود برگردند .
اصولی که موقع فر زدن موها باید رعایت شود
1-قبل از فر زدن ساقه موها رابا یک شامپوی ملایم شسته شود بدون اینکه پوست سر شسته شود .
2- مواد باید دور از نور خورشید و روشنایی باشد .
3- مواد باقی مانده لوسیون فر را میتوانید برای رنگ بری از پوست سر در هنگام رنگ آمیزی تیره که آثاری روی پوست بر جا کذاشته استفاده کنید .
4- عواملی مانند بارداری ، شیردادن ، کسالتهای جسمی ، عادات ماهانه امکان فرنگرفتن وجود دارد .
مواد مناسب با مو
موی طبیعی : شامل موهای رنگ نشده ، خشن ، چرب ، نرم ، ویا موهاییکه در اثر آفتاب بتدریج روشن شده باشد از مواد قوی استفاده میکنیم .
موی حساس : شامل موهای رنگ شده و موهای ضعیف که باید از مواد ضعیف تر استفاده کنیم .
موادهای موجود در بازار شامل قلیایی قوی ، قلیایی ضعیف و اسیدی میباشد
دوام فر
هرقدر بیکودی کوچک باشد فر دوام بیشتری خواهد داشت و هم چنیت لایه های مو را باریکتر بگیریم در نتیجه تعداد بیگودیهای مصرف شده بیشتر میباشد و به دوام فر افزوده خواهد شد .
موهای نازکتر بسختی فر میگیرند ، هنگام پیچیدن این نوع مو ها لایه ها را باریکتر بگیرید و از بیگودی ریزتراستفاده کنید
کوپ مو در نتیجه پرمنانت موثر است در موهای یکدست ویک اندازه فرها درشت تر و در موهای کوتاه بلند فرها ریزتر خواهدشد
  فر‌کردن موها با موادشیمیایی
این مواد می‌توانند روی ساقه مو و حالت آن تاثیر بگذارند. موادی که برای فرکردن موها استفاده می‌شوند، به‌نوعی پیوندهای دی‌سولفیدی موها را می‌شکنند و آنها را به‌گونه‌ای آرایش می‌دهند که در نهایت ساقه موها صاف‌تر شود
شیمی فر
برای فر‌کردن موها هم موادشیمیایی خاصی به کار می‌رود که آرایش پروتئین موها را به‌هم می‌ریزند و به‌شکل جدیدی درمی‌آورند.
چرا تاثیر مواد فرکننده مو، موقتی و کوتاه‌مدت است ؟
معمولا تاثیر مواد فرکننده مو، بیشتر از 4 یا حداکثر 6 ماه نیست. این مواد فقط قادر به تغییر ظاهر ساقه موها هستند و زمانی که مو رشد کند، دوباره با حالت اولیه‌اش از ریشه خارج خواهد شد. در این صورت، فقط قسمت‌های پایینی ساقه در فاز فر یا صاف باقی خواهند ماند. درست مانند اتفاقی که در رنگ‌کردن موها می‌افتد. برخی افراد می‌گویند با فر‌کردن موهای خود دچار ریزش‌موی شدید شده‌اند،
آیا این ادعا درست است؟  هم بله و هم نه
در واقع، تمام این تغییر و تحول‌ها که در ساقه مو اتفاق می‌افتد، می‌تواند منجر به شکنندگی موها شود ولی از آنجا که آرایشگرهای ماهر سعی می‌کنند تماسی بین این موادشیمیایی و ریشه موها برقرار نشود، پس از فر‌کردن مو، ریزش آن اتفاق نمی‌افتد. البته اگر این موادشیمیایی با کف‌سر در ارتباط باشند، می‌توانند ازطریق پوست‌سر جذب شوند و به ریشه و فولیکول‌های موها آسیب برسانند. متاسفانه، موارد زیادی را دیده‌ایم و داشته‌ایم که فرد بعد از فر‌کردن موهای خود با موادشیمیایی، با شکایت از ریزش‌موی شدید، به مطب مراجعه کرده است. به‌همین‌ دلیل، توصیه‌های بیشتر ، توصیه‌های پیشگیرانه است، نه توصیه‌های درمانی.
یعنی بهتر است برای چندماه تغییر ظاهر و شاید هم زیباتر شدن، زیبایی طبیعی و سلامت خود را به‌خطر نیندازید و کمتر سراغ موادشیمیایی برای تغییر حالت موهایتان بروید. به‌طور کلی، هرچه موها کمتر دستکاری شوند، آسیب کمتری به ساقه و ریشه آنها وارد خواهد شد. یکی از آسیب‌هایی که در اثر فر‌کردن و خشک‌شدن بیش از اندازه به ساقه مو وارد می‌شود، ابتلا به موخوره است که راه درمانی جز کوتاه‌کردن موها برای رفع آن هم وجود ندارد.
خیلی از افرادی که ریشه موی آنها با موادشیمیایی در تماس نبوده هم دچار ریزش‌مو پس از فرکردن موهایشان می‌شوند.
به‌هر حال، استفاده از موادشیمیایی مختلف برای فر‌کردن، باعث شکنندگی ساقه موها می‌شود. در این حالت، ساقه موها از نزدیک ریشه یا حتی از وسط ساقه به‌دلیل شکننده بودن، قطع می‌شود و می‌ریزد. در نتیجه، فردی که موهای خود را فر کرده است با دیدن این نوع ریزش‌مو و کم‌شدن حجم موهایش، احساس می‌کند دچار ریزش‌مو از ریشه شده است. در حالی‌که اینطور نیست و دوباره با رشد موهایی که با موادشیمیایی در تماس نبوده‌اند، مشکل ریزش‌موقتی مو هم برطرف خواهد شد.
توصیه میشود به افرادی که موهای خود را به هر دلیلی فر کرده‌اند،
ساقه موی این افراد به شدت در معرض خشکی و شکنندگی قرار دارد. به‌همین دلیل استفاده از چرب‌کننده‌های مختلف مانند روغن بادام یا روغن نارگیل و سرم‌های مو و شستن موها با شامپوهای ملایم می‌تواند برای این افراد مفید باشد.
برخی افراد به دلیل داشتن موهای مجعد و خشن، اقدام به صاف‌کردن آنها می‌کنند. و راهی که برای رفع زبری و خشن بودن شدید موها بدون صاف کردنشان وجود دارد این است ، شاید بتوان کراتینه‌کردن موها را به این افراد توصیه کرد. البته به‌ یاد داشته باشید کراتینه‌کردن موها با تولید فرمالدئید همراه است که استنشاق آن می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.
روش خانگی ؛ برای نرم و لطیف‌تر‌کردن موهای مجعد یا حتی موهاییکه در اثر رنگ، صاف یا فر کردن،آسیب‌دیده‌اند و خشک شده‌اند هم وجود دارد؟


بله، افرادی که موهای زبر، خشک، آسیب‌دیده و مجعد دارند، می‌توانند ساقه موهای خود را به سس مایونز آغشته کنند. سپس آنها را با کلاه مخصوص رنگ حدود 2 - 3 ساعت بپوشانند و درنهایت هم با شامپویی ملایم، آن را آبکشی کنند. سس مایونز حاوی سرکه، تخم‌مرغ و روغن است و می‌تواند یک نرم‌کننده عالی برای موهای زبر و خشن باشد.
توصیه می شود ، استفاده از نرم‌کننده یا شامپوهای 2 در 1 برای افرادی که موهایشان را فر کرده‌اند
و از آنجا که ترکیب‌های شیمیایی موجود در رنگ‌های مو یا فرکننده مو باعث تغییر آرایش پروتئین مو و در نهایت هم خشک و شکننده‌شدن آن می‌شود، توصیه می‌کنیم بعد از تماس مو با چنین موادی، از شامپوهای ملایم‌تر،‌ نرم‌کننده یا شامپوهای 2 در 1 که حاوی مواد نرم‌کننده‌ای مانند سیلیکون هستند، استفاده شود. این مواد نرم‌کننده می‌توانند غشایی را دور ساقه مو تشکیل دهند و باعث نرم‌تر‌شدن موها شوند.
و در آخر
افرادی که موهای خود را فر یا رنگ کرده‌اند یا تمام افرادی که نمی‌خواهند آسیب زیادی به ساقه موهای خود برسانند، باید استفاده از سشوار را محدود به موارد خاص کنند. به‌طور کلی، خود چرخه شستن و خشک‌کردن موها با سشوار، می‌تواند باعث آسیب‌دیدن ساقه آنها به دلیل تماس با حرارت داغ سشوار و شستشوی مو شود.


قبل از فر کردن موهایتان بدانید
اگر از مدل موهایتان خسته شده باشید، شاید بعد از رنگ و مش و صاف کردن موهایتان به فکر فر کردن آنها بیفتید. در این صورت اگر اهل آوردن هزار بلا به موهایتان باشید حتما فر شیمیایی را انتخاب می‌کنید ولی اگر نمی‌خواهید موهایتان زیاد آسیب ببینند، توصیه ما این است که سراغ بیگودی و یا فر گرم بروید...
خیلی از خانم‌ها دوست دارند که هر چند وقت یک‌بار در ظاهر خود تنوعی به وجود بیاورند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای این تنوع، موها هستند که تنها با تغییر رنگ یا حتی حالت آنها، چهره بطور کامل تغییر می‌کند، مثلا فر کردن که این روزها خیلی رواج پیدا کرده‌است.
 
فر کردن مو با مواد شیمیایی درست چیزی شبیه دکلره مو است. آسیبی که به بافت مو وارد می شود نیز به اندازه دکلره، زیاد و عمیق است. مو برای فر شدن، ساختار گوگردی خود را از دست می دهد و بعد از اینکه شکل بیگودی هایی که به موپیچیده شده است را گرفت، با زدن ماده تثبیت کننده، گوگردها به شکل بیگودی ها ثابت می شوند.
انواع نحوه فر کردن مو : فر به دوصورت مستقیم و غیر مستقیم داریم
در فرمستقیم همزمان مواد میزنیم ونوک موها را کاغذ مخصوص فر گذاشته تا نوک مو آسیب نبیند سپس موها را دور بیگودی بترتیب و منظم میپیچیم و مجری باید دارای سرعت عمل بالایی باشد .
در فر غیر مستقیم ابتدا موی شستشو شده و خشک میکنیم سپس موها را بایک لوسیون تقویتی مرطوب کرد و نوک موها را کاغذ گذاشته و بیگودی مخصوص میپیچیم و بعد از تمام شدن پیچیدن  ، به روی موها مواد میزنیم فقط باید دقت کنیم که به پوسته سر مواد نخورد .
قطر بیگودی؛ طرز قرار گرفتن آنها در سر و تعداد به کار برده شده‌ آنها، تراکم فرها و مدل نهایی مو را مشخص می‌کند. وقتی همه بیگودی‌ها سرجای خود قرار گرفت، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌گردد چون محلول فر پوست را تحریک می‌کند، باید دقت شود که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نکند.
کدام مواد شیمیایی، موها را فر می‌کند؟
برای فر کردن موها در آرایشگاه، از ماده شیمیایی‌ای به نام ( پرمنانت ) استفاده می‌‌شود. با این ماده، ابتدا پل‌‌های گوگردی موجود در ساختمان مو طوری شکسته می‌‌شود که موی پیچیده شده در بیگودی، شکل فر مورد نظر را بپذیرد. در مرحله دوم، پیوندهای گوگردی در حالت جدید قرار می‌‌گیرد که بعد با استفاده از یک محلول خنثی‌‌کننده، فر مو( سفت و ثابت ) می‌شود.
مراحل انجام فر صحیح قدم به قدم
1- ابتدا تهیه مواد و ابزار کار ، محصول مورد نظر را آماده کرده سپس بیگودی‌های فر، بسته به نوع فر ریز یا درشت یا متوسط است؛ را تهیه می کنیم .
2- بعد آب موها یی که ساقه آن شسته شده را گرفته  و موها مرطوب نباشند ، موها را شانه کرده و تقسیم بندی 9 تایی را انجام میدهیم  و از پشت سر شروع به کار میکنیم و لایه های نازک برداشته و به موها مواد  میزنم و نوک موها را کاغذ مخصوص فر گذاشته و موها را به دور بیگودی‌ها  در ریف های مرتب و تنظیم شده ، می پیچیم 
3- اگر موهای خودتان کمی حالت دارند و به راحتی به هر فرمی که می‌خواهید در می‌آیند، استفاده از مواد حالت‌دهنده  خیلی قوی توصیه نمی‌شود .
4- برای فرهای درشت‌تر، بیگودی درشت تر بپیچید و قطر بیگودی با موها هماهنگ باشد .
5-  بعد از مکث به توصیه کارخانه سازنده و چک کردن مو برای گرفتن فر مو ، موها را با آب ولرم شستشو میدهیم ، روی تمامی بیگودیها دست میکشیم تا مواد از داخل مو خارج شود
6- سپس آب اضافه روی بیگودیها را گرفته و دیگر آبی از مو چکه نکند ، خنثی تثبیت کننده را روی مو ها میز نیم و مدت 20 دقیقه به همان حالت بماند سپس بعد از 10 دقیقه بیگودیها را باز کرده و بقیه مواد تثبیت را روی موهای باز شده از بیگودی میزنیم و برای باز کردن موها بیگودی را از سمت پایین گرفته و به طور عمودی به پایین بکشید تا منگوله‌ای و لوله ای باز شود نه اینکه به طور افقی به سر بچسبد، زیرا در این صورت اصلا فر زیبایی در نخواهد آمد. مجددا مکث 10 دقیقه روی بیگودیهای باز شده انجام میدهیم ، و بعد موها را شسته و آبکشی میکنیم و در آخر به موها کاندیشنر میزنیم .
7- آب موها را گرفته و با شانه دندانه درشت موهای خیس را شانه مبزنیم و سپس از یک نوع روغن گیاهی روی مو استفاده می کنیم که باعث تقویت وجلوگیری از خشکی مو میشود
نکته : موها را به ترتیب از سمت پشت سر به آرامی با انگشتان‌تان آنها را از هم جدا کرده و فر را طبیعی‌تر نشان دهید. در این هنگام برای براق شدن موها از کمی روغن زیتون استفاده کنید
مو ی شسته و تمیزرا به 9قسمت تقسیم میکنیم وپیش بند و دستکش فراموش نشه،مواد اصلی را در ظرف غیر فلزی میریزیم و از پشت سر لایه های نازک برداشته وپنبه را به مواد آغشته کرده،کاغذ را دولا سر مو میزاریم و سر مو را به زیر میدیم و میپیچیم و کش را به دور آن میندازیم ،20 دقیقه مکث ،بعد ازهر طر ف یکی باز کنیم تا ببینیم حالت گرفته یا نه؟دوباره ببند و بعد از آماده شدن مو ها را با آب ولرم همونطور که بیگودیها روی مو قرار دارند خوب آبکشی کنید،مواد به مو نماند ،آب اضافی مو را گرفته مواد تثبیت کننده و خنثی را بزنید،تثبیت را در 2 مرحله بزنید،اول60سی سی،بعد 40 سی سی،10 دقیقه مکث کنیم وبعد بیگودیها را باز می کنیم 10 دقیقه بعد را صرف باز کردن بیگودیها کنیم. و موها چند دقیقه ای آزاد میماند  سپس با آب ولرم ، آب‌کشی شده و کاندیشنر میزنیم تا دریچه های مو بسته و دوام فر بالارود و تا سه روز استفاده از شامپو و حرارت داغ سشوار و اتوی مو خودداری شود موها را تا یک هفته رنگ نکنید
محلول فر معمولا طبق توصیه کارخانه سازنده آن  روی مو می‌ماند. این مدت زمان با در نظر گرفتن شرایط مو، قدرت محلول فر، درجه حرارت محیط و تعداد بیگودی‌های فر به‌طور دقیق تعیین می‌گردد.
بعد از انجام فر این نکات را به خاطر بسپارید
1-  بعد از شستن موهای خود، حتما از نرم‌کننده استفاده کنید.
2- از شانه با دندانه‌های ریز اصلا استفاده نکنید.
3- روزانه موها را خشک شانه نکنید
4- از شانه‌های دندانه درشت هنگام خیسی مواستفاده کنید.
5-  اگر تصمیم داشتید موها را سشـوار بکشـید حتمــا از برس‌های‌گرد‌ چوبی استفاده کنید.
6-  سعی کنید موها را با فر بودنشان زیبا جلوه بدهید و دائم آنها را چه با سشوار یا هر وسیله دیگری صاف نکنید.
7-  موهایتان را هر ماه یک‌بار، نیم سانت کوتاه کنید.
8-  موهایتان را به شیوه خرد کوتاه نکنید، زیرا مدل دادن به آنها سخت می‌شود. همچنین این مدل‌ها، زیاد با موهای فر همخوانی ندارد.
9-  از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنید، زیرا مش موجب وز شدن مو می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد.
مراقبت از موهای فر
موهای فر شده دچارتخریب ساختمانی شده‌اند. به هم خوردن لایه خارجی مو (کوتیکول) که خاصیت انعکاسی زیادی دارد، یکی از این تغییرات است. شدت این به هم‌خوردگی با شدت واکنش شیمیایی متناسب است. مو، زبر به نظر آمده و از درخشندگی آن کاسته می‌گردد و در مقایسه با موهای دست‌نخورده به سختی آرایش ومرتب می‌گردد. سلول‌های کوتیکول مو از جا کنده یا بلند می‌شوند که این امر باعث گیرکردن و گره خوردن موها می‌گردد. توان مو کم شده و نیروی الکترواستاتیک آن افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که مرتب نمودن آن مشکل گردد. در نقاط مرطوب، موهای منفذدار، آب بیشتری جذب می‌نمایند. که موقتا مو را سنگین‌تر نموده و آن را بد حالت می‌کند. چنین موهایی باید با شامپوهای نسبتا اسیدی شسته شوند. این شامپوها موقعی که موها خیس هستند کمتر از شامپوهای قلیایی مو را متورم می‌کنند و با خواباندن موقتی  کوتیکول برآمده، منافذ سطح مو را کمتر می‌کنند. استفاده از نرم کننده برای آب‌کشی مو را صاف می‌کند و مو راحت‌تر شانه می‌گردد و تجمع بارالکتریکی را که باعث پف کردن مو می‌گردد، کم می‌کند.
در اینکه فر کردن دایمی موها در برخی از افراد مشکلاتی مانند شکنندگی، خشکی، موخوره و شکستن موهای نزدیک به پوست سر را موجب می ‌شود، شکی نیست اما اگر ماده شیمیایی مخصوص فر کردن مدت زیادی روی مو بماند، به علت فعل و انفعالات شیمیایی زیاد موجب شکستن شدید و گسترده موها می ‌شود. پس برای پیشگیری باید نکاتی رعایت شوند.
مشکلات فر کننده‌های دایمی در خانه ، رعایت نکردن اصول گفته شده از طرف کارخانه‌ سازنده است. گذشته از این اگر ماده خنثی‌ کننده نیز به درستی استفاده نشود، موها به طور مناسب خنثی نشده و شکننده، فرفری و نوک شکسته (موخوره) می ‌شوند. به همین دلایل بهتر است از شخص دیگری کمک بگیرید و او این کارها را برایتان انجام دهد. اگر موهای شما آسیب‌ دیده‌اند (به دلیل مش و رنگ مو)، بهتر است یا از فر کردن صرف‌ نظر کنید و یا به وسیله یک آرایشگر خوب که توانایی جلوگیری از صدمات بیشتر به موهایتان را دارد، کمک بخواهید. آرایشگران خوب نمونه‌ها و مارک‌های گوناگون از فرکننده‌ها را می‌ شناسند که برحسب مدل مورد نظرتان و سلامت موها آنها را انتخاب خواهند کرد.

جهت مشاهده فیلم معرفی دانشگاه تیبا،اولین دانشگاه زیبایی کلیک کنید. 

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: