پنجشنبه 30 بهمن 1393 - 14:02:55

کرم شب تهیه شده از سیب

پس از تحمل استرس و آلودگی های روزانه، پوست شما باید در طول شب از مراقبت و توجه خاصی بهره مند گردد. این کرم طبیعی و خانگی تهیه شده از سیب، مخصوص شب به احیا و تغذیه ی پوست شما کمک فراوانی می نماید.

سیب سرشار از ویتامینA،B،C و همینطور بتاکاروتن، اسیدمالیک و آنتی اکسیدان می باشد. این مواد مغذی به حفظ سلامت و جوان سازی پوست کمک می نمایند.

اسید مالیک، به عنوان یک هیدروکسی آلفا ، بخاطر داشتن خواص لایه برداری ، پوست را نرم و صاف نگه می دارد. آنتی اکسیدان موجود در سیب نیز به شفافیت و شادابی و طراوت پوست کمک می نماید.

این کرم شب حاوی روغن زیتون خالص و گلاب نیز می باشد. هم روغن زیتون و هم گلاب ، رنگ پوست را بهتر نموده و رنگدانه ای موجود در پوست را کاهش می دهند.

همچنین روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل نموده و بخاطر داشتن آنتی اکسیدان و چربی سالم،اثرات پیری پوست را به تعویق می اندازد.

گلاب یک کمک بزرگ در افزایش زیبایی شما می باشد که به درمان آکنه کمک نموده، PH پوست را در حد متعادل حفظ نموده ، جای زخم ها را از بین برده، بافت های پوست را بازسازی نموده و پوست را شاداب می نماید. گلاب داری خواص تسکین دهنده، ضدالتهابی، و آنتی اکسیدانی می باشد و بوی دلپذیری نیز دارد.

مواد لازم:

·        1 عدد سیب

·        روغن زیتون

·        گلاب

مراحل:

1.     یک سیب را از وسط نصف کنید.

2.     هسته ها را خارج کنید.

3.     سیب را به قسمتهای کوچکتر خرد کنید.

4.     سیب ها را داخل مخلوط کن ریخته و نصف فنجان روغن زیتون اضافه کنید.

5.     مخلوط کن را به مدت 5 تا 7 دقیقه روشن کنید تا مخلوط کاملا غلیظ و یکنواخت شود.

6.     مخلوط حاصل را داخل یک کاسه پیرکس ریخته و داخل ظرف دیگری که حاوی آب جوش می باشد قرار دهید و آن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. (به روش بن ماری).

7.     ظرف را از داخل ظرف آب جوش خارج کرده و اجازه دهید تا سرد شود. سپس نصف فنجان گلاب را به آن بیافزایید.

8.     سپس مخلوط حاصل را در یک ظرف در دار کاملا استریلیزه و تمیز بریزید.

 

اکنون کرم شب سیب طبیعی که خودتان تهیه کرده اید را در اختیار دارید. می توانید آن رابه مدت 4 تا 6 روز داخل یخچال نگه داری نموده و هر روز مقداری از آن را مصرف نمایید. 

طرز استفاده:

1.     صورت و گردن خود را با یک پاک کننده ملایم شستشو داده و خشک کنید.

2.     کرم را با انگشت روی پوست مالیده و به سمت بالا و به صورت حرکات دایره ای  ماساژ دهید .

3.     کرم را تاصبح روی پوست باقی گذارید.

4.     صبح، پوست را با آب ولرم بشویید.

بجز استفاده این کرم روی صورت و گردن، می توانید از این کرم روی دست ها و پاها نیز استفاده نمایید. این کرم برای تمامی انواع پوست حتی پوست های حساس مناسب می باشد.

 

نکات:

·        برای انجام روش بن ماری( قرار دادن ظرف داخل ظرف آب جوش)، یک تابه را تا نصفه پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب شروع به جوش آمدن کرد، ظرف کوچکتر حاوی مواد را داخل آب قرار دهید. پس از چند دقیقه حرارت را خاموش کنید.

·        برای دستیابی به نتیجه بهتر، یک قاشق چایخوری عسل یا روغن ویتامین E به آن اضافه کنید.

·        می توانید این کرم شب سیب را با سیب سبز نیز تهیه نمایید. سیب سبز حاوی مقدار زیادی اسید مالیک می باشد که به عنوان تونر طبیعی پوست عمل نموده و پوست جوان و شاداب می سازد. 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 19:26:54
مرسی عالی بود.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: