یکشنبه 10 اسفند 1393 - 22:17:39

چطوربه طور طبیعی از چین و چروک های اطراف چشم خلاص شویم.

 درمانهای طبیعی و خانگی فراوانی برای کاهش چین و چروک های دور چشم وجود دارد. در اینجا به چند روش که کاهش تاثیرات پیری در اطراف چشم ها کمک می نماید اشاره می نماییم.

مراحل:

1.     روغن هسته انگور. این روغن حاوی خواص مرطوب کنندگی و تغذیه ی پوست می باشد. این امر به ویژه برای حفاظت از اپیدرم های اطراف چشم و بهبود جای زخم موثر می باشد. این ماده طبیعی به از بین بردن چین و چروک ها و جوان سازی پوست کمک می نماید. روغن هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی از قبیل پروآنتوسیانیدین می باشد که روند پیری پوست را ب تعویق می اندازد. به همین دلیل بسیاری از زنان روغن هسته انگوررا برای از بین بردن چین و چروک ها مورد استفاده قرار می دهند. این روغن پوست های خشک را مرطوب ساخته و مرطوب بودن پوست احتمال چروک شدن پوست را کاهش می دهد.

2.     ویتامینE. ویتامین E نیز به کاهش و پیشگیری از چروک اطراف چشم کمک می نماید. مکمل غذایی E ، یک آنتی اکسیدان بوده و پوست های خشک را به خوبی آبرسانی می نماید. مکملE با قدرت آنتی اکسیدان در پوست شما نفوذ کرده و سبب کمتر شدن چین و چروک های اطراف چشم می شود. هرشب قبل از خواب یک کپسول ویتامین E را باز کرده و مایع درون آن را زیر چشم ها بمالید، دقیقا جایی که چین و چروک ها  قابل دیدن می باشند. استفاده از انگور و آناناس در طول روز و ویتامین E در هنگام شب، این روند را تسریع می نماید.

3.     روغن نارگیل. روغن نارگیل برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها بسیار عالی می باشد.پس از چند هفته استفاده از روغن نارگیل ، نتیجه را خواهید دید. با ادامه ی مصرف روغن نارگیل در زیر چشمها به طور مرتب از ایجاد چروک های جدید و باز گشت چروک های قبلی جلوگیری نمایید.

4.     آووکادو. آووکادو برای پوست بسیار مفید بوده و چروک های زیر چشم را کاهش می دهد. کمی آووکادو له شده را دور چشم بمالید. روغن طبیعی موجود در آووکادو جذب پوست شده و به کاهش چین و چروک ها کمک می نماید.

5.     خیار. خیار یکی از بهترین درمان های گیاهی برای برطرف ننمودن چین و چروک های اطراف شم می باشد. برش های خیار را روی پلک ها قرار دهید. خیار پف و چین و چروک های دور چشم را کاهش می دهد.

6.    آب پرتقال. یک تکه پنبه را در مقداری آب پرتقال تازه فرو ببرید و دوبار در رو به اطراف چشم ها بمالید. مواظب باشید آب پرتقال داخل چشم ها نرود. پس از چند هفته ، چین و چروک ها به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

7.      روغن کرچک. روغن کرچک یکی تز قدیمی ترین روش های درمان ضد پیری می باشد. چند قطره روغن کرچک زیر چشم ها بمالید و ماساژ دهید. این روغن، پوست شما را صاف و انعطاف پذیر ساخته و چین و چروک ها را کاهش می دهد. یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

8.     مراقب سلامتی خود باشید. غذاهای سالم بخورید. از ماهی آبهای سرد که حاوی امگا3 می باشد استفاده نموده و یا مکمل امگا3 بخورید. خوب استراحت کنید و به اندازه کافی آب بنوشید.

9.     روغن رزماری. چند قطره روغن رزماری را هر شب قبل از خواب دور چشم بمالید.

·        از مصرف بیش از حد الکل و دخانیات اجتناب ورزید.

·        در ماه های گرم و آفتابی سال حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 19:30:58
باتشکرازمطالب آموزنده وپربارشما
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: