چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 21:07:50

درمان ساده جوش ها برای پوستهای چرب

 جوش ها احتمالا ترسناکترین و مزمن ترین مشکل برای زنانی که از پوست چرب خود گله دارند بحساب می ایند بنابراین در اینجا ما قصد داریم تا درمانهایی را برای پوستهای چرب ارایه دهیم.

جوش چیست؟

چربی  صورت براحتی گرد و خاک موجود در هوا را جذب میکند و دلیل اصلی ایجاد  جوش بر روی صورت  بسته شدن منافذ پوست بوسیله گرد و خاک موجود در هوا میباشد.غدد چربی پوست بیش از حد فعال میباشد و همیشه مقداری چربی اضافی از خود ترشح میکندو اگر این نوع پوست را بحال خود بگذاریم و از محصولات تمیز کنننده مناسب استفاده نکنیم ,احتمال ایجاد جوش ,اکنه و یا جوش سرسیاه چندیدن برابر افزایش پیدا میکند. بنابراین تمیز کردن مرتب پوستونینگ کردن و مرطوب ساختن پوست صورت با استفاده از محصولات مناسب میتواند در از بین بردن جوش کمک شایانی کند.لایه برداری,مرطوب سازی,ابرسانی و جوانسازی  برای پوستهای چرب  مناسب میباشد و نیز راه حلی مناسب برای درمان جوش است.

پوست خود را زا قرار گرفتن در محیط های الوده محافظت کنید و  سعی کنید در ارایش صورتتان از موادی که باعث چربی پوستتان میشود کمتر استفاده کنید و میزان غلظت ارایش خود را کاهش دهید زیرا اینکار باعث میشود تا جوشی در صورت شما وجود نداشته باشد و پوست شما را از  بیماریها و عفونتهای مربوط به پوست دورنگه میدارد.:

در اینجا یک روش خانگی برای درمان جوش هایتان ارایه میشود:

ماسک ارد نخودچی و کشک

 .ارد نخودچی و کشک غنی از ویتامین C وa هستند .کشک میتواند در نرم و مرطوب سازی پوست نقش مهمی را ایفا کند و در عین حال دیگر ماده مورد  نیاز یعنی ارد نخود چی میتواند چرب پوست را تا حدی زیادی از بین ببرد .

_2 قاشق سوپخوری  ارد نخودچی بهمراه یک قاشق سوپخوری کشک  را با یکدیگر بخوبی  در کاسه ای تمیز  ترکیب کرده .تا خمیری سفت بدست اید.

_دو قطره لیمو و مقدار کمی رزدچوبه به این خمیر اضافه کنید.

_سپس انها را خوب بهم بزنید تا ترکیبی از این مواد بدست اید و خمیر را بارامی برروی صورت و گردنتان که از  قبل شسته و تمیز شده است بمالید. چند دقیقه زمان  میبرد تا ماسک صورتتان خشک شود.

پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه اب گرم را بر روی ماسککه بر روی پوستتان  خشک شده است قرار دهیدتا ماسک بر روی صورتتان شل شود.

اکنون صورت خود را بارامی بمالید تا ماسک از روی  صورت و گردنتان  پاک شود با انجام این کار سلولهای مرده برروی پوستتان از بین میرود و انگاه با پاشیدن اب سرد برروی صورتتان بقیه ماسک را میتوانید پاک کنید.

موادی چون زردچوبه و عسل بعنوان مواد تمیز کننده و ضد عفونی کننده پوست شناخته میشوندو در واقع این مواد به جوانسازی پوست کمک شایانی میکنند. بعلاوه زردچوبه نیز در از بین بردن افتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست بسیار مناسب میباشد و رنگ زرد زردچوبه در حالیکه از پوست در  مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت میکند  باعث براق شدن پوست نیز میشودو کشک بویزه کشک ترش دارای خواص شناخته شده ی فراوانی است که جوش های بوجود امده بر اثر باکتری را بلا فاصله از بین میبرد.

این روش درمانی را دو روز در هفته انجام دهید و پس از اینکه متوجه از بین رفتن جوشهای صورتتان شدید میتوانید هر پانزده روز یکبار از این ماسک برای صورت خود استفاده کنید.

در پایان این مقاله باید خاطر نشان شویم که داشتن پوست چرب همیشه بد نیست در واقع پوست چرب به مانند شمشیر دو لبه عمل میکند  و یکی از ویژگی های خوب این نوع پوست به تعویق انداختن چین و چروک بر روی پوست صورتتان میباشد.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 18:26:16
واقعا کاراتون عالیه ولطفا سعی کنید که ایتم های بیشتری درسایت قراربدین.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: