شنبه 10 مرداد 1394 - 10:19:10

6 دلیل نازک شدن موها



علایم نازک شدن موها مشخص هستند، اگر موهایتان بیشتر می ریزند و یا نسبت به قبل بیشتر در هم گره می خورند به این معنی است که موهای شما در حال نازک شدن هستند. در این مقاله دلایل اصلی نازک شدن موها به همراه روش هایی برای بهبود آن آمده است.
مواد مغذی کافی به شما نمی رسد
اگر شما به میزان کافی از غذاهایی که حاوی پروتئین، امگا3، ویتامین ب و آهن که برای سلامت پوست و مو مفید هستند، استفاده نکنید سلامت موهای خود را به خطر می اندازید. از طرفی نرسیدن مواد غذایی کافی به بدن شما علاوه بر موها به تمام اعضای بدن آسیب رسانده و منجر به بیماری های مختلف می شود. بنابراین از مواد مغذی مناسب استفاده کرده و در کنار آن خوردن مولتی ویتامین را فراموش نکنید.
آلرژی
آلرژی ها خود را به گونه های مختلفی نشان می دهند که یکی از آنها نازک شدن موهاست. آلرژی ها جریان خون را در پوست سر کاهش داده و باعث تضعیف ریشه موها شده و رشد موها را تحت تاثیر قرار می دهند. برای درمان این آلرژی ها ابتدا به پزشک عمومی خود مراجعه کنید تا داشتن آلرژی را بررسی کنید. سپس عامل ب وجود آورنده حساسیت را از محیط زندگی خود دور کرده و منتظر باشید تا موهایتان به حالت طبیعی خود برگردند.
استفاده بی رویه از حرارت برای حالت دادن به مو
همه ما می دانیم که گرما دادن و استفاده از وسایلی مانند اتوی مو و بابلیس برای مو مضر است. اما استفاده از این وسایل نه تنها  سر موهای شما را از بین می برد بلکه ممکن است سلامت کل موها را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود که موها نازک وشکننده شوند. به همین دلیل بهتر است از این وسایل استفاده نکنید ولی اگر هم می خواهید حالت موهای خود را تغییر دهید از درجه پایین حرارت استفاده کنید. ممکن است این کار زمان بر باشد ولی در مقایسه با آسیب رساندن به موهای شما این کار بهتر است.
فولیکول های موی شما مسدود شده اند
همانطور که سلول های پوستی می توانند به دلیل چربی پوست مسدود شوند، فولیکول های (ریشه های) مو هم می توانند به دلیل استفاده بیش از اندازه از محصولات آرایشی مو، چربی طبیعی خود موها و سلول های مرده پوستی باعث به وجود آوردن محیطی شوند که در آن به موها مواد مغذی نرسیده و دیرتر و نازک تر رشد کنند. این مانند گیاهی است که ریشه آن را پوشانده اند و به همین دلیل گیاه نمی تواند به خوبی رشد کند.
استفاده از محصولات نامناسب
محصولاتی که شما روی موهای خود استفاده می کنید روی سلامت و قد آن اثر گذاری مستقیم دارد. مهم ترین چیزی که می بایست در نظر گرفت انتخاب شامپوی مناسب برای مو و برای پوست سر است. به همین دلیل با کمک متخصص آرایشی خود نیاز موهایتان را بررسی کرده و با استفاده از محصولات مناسب پوست و مویتان موهایی شاداب و سالم داشته باشید.
مشکلات هورمونی
هورمون ها یکی از مهم ترین عوامل سلامت موها هستند، به همین دلیل یکی از مهم ترین دلایل نازک شدن موها هورمون ها هستند. از عوامل هورمونی نازک شدن مو می توان به یائسگی و کم کاری تیروئید اشاره کرد. برای چک کردن تعادل هورمون های خود نیز به پزشک مراجعه کرده و با یک آزمایش ساده هورمون ها دلیل نازک شدن موهای خود را بفهمید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: