یکشنبه 11 مرداد 1394 - 11:52:32

آموزش کوتاهی مدل پیکسی

 

در سال های اخیر، مدل پیکسی، یکی از مدل های پرطرفدار در بین خانم ها بوده است و خانم ها با این مدل می خواهند استقلال خود را نشان دهند. البته این نیز باید در نظر گرفته شود که مدل موی پیکسی استخوان گونه را برجسته تر نشان داده و چشم ها را درشت تر می سازد.
در حالت کلی مدل پیکسی مانند مدل موی مردان بوده و در آن، پشت موها و گوشه سر کوتاه بوده و موهای جلویی کمی بلندتر در نظر گرفته می شوند. همچنین در ناحیه گردن و بالای گوش بنا به سلیقه آرایشگر موها گرد شده و یا کوتاه تر و محو می شوند.
در مدل پیکسی امروزه، از تکنیک هایی که برای حجم دادن به مو استفاده می شوند، کمک گرفته می شود که این کار می تواند با استفاده از ماشین انجام شود. همچنین در انجام این نوع کوتاهی از تکنیک کوتاهی نوک مو استفاده می کنیم که در این روش و در هنگام کوتاهی مو ها به صورت دسته دسته از سر فاصله گرفته و کوتاه می شوند. از این روش برای حجم دادن بیشتر موها استفاده می شود. همچنین باید دقت شود که انجام هر کدام از این روش ها وقتی مثمر ثمر است که موها خیس باشند.
طریقه کوتاهی
همان طور که گفته شد، آموزش کوتاهی مدل پیکسی بسیار ساده است، و برای شروع کار روی موهای بلند حتی لازم نیست موها را تقسیم بندی کنید. البته اگر موها خیلی بلند و وز باشند و خود نیاز به کنترل آن ها ببینید می توانید آن ها را دسته بندی کنید. این دسته بندی به مشتری نیز احساس امنیت می دهد.
برای شروع می توانید از بالای سر شروع کرده و موها را به اندازه ای که مد نظرداری و فکر می کنید به صورت فرد می آید، کوتاه کنید. در بالای گوش ها و پشت سر مقداری موها را بلند تر کوتاه کنید که بتوانید در مرحله آخر همه موها را هم اندازه کوتاه کرده و اندازه آن ها را هماهنگ کنید. دلیل آن این است که در این مدل مو کوتاهی روی موهای خیس انجام می شود، از طرفی موهای خیس وقتی خشک شوند، کوتاه تر می شوند. بنابراین اگر وقتی موها خیس هستند، بیش از حد کوتاه شوند وقتی موها خشک شوند نتیجه کوتاهی زیبا نخواهد بود.
هنگامی که قسمت بالایی سر کوتاه شد، به سراغ لایه های مو می رویم. از قسمت وسط پشت سر استفاده کرده و برای کوتاهی هر دسته مو از تکنیک 90 درجه که موها را با زاویه 90 بالا آورده و بعد کوتاه می کنیم استفاده می کنیم. در این لایه ها، اندازه موها به هر مقداری که ما بخواهیم می توانند باشند، اما باید دقت شود که همگی هم اندازه کوتاه شده و خطی روی موهای کوتاه شده وجود نداشته باشد. پس از کوتاهی پشت سر به سراغ دو طرف سر و بالای گوش بروید و با توجه به اندازه موهای پشت آن ها را کوتاه کنید. برای هم اندازه کوتاه شدن هر قسمت از مو می توانید از یک شانه و یا از انگشت هایتان برای اندازه گیری قد موها استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که بعضی از افراد گوش های ناهماهنگ و بالا و پایین دارند. پس نمیتوان به گوش ها و دستان خود برای هم اندازه کوتاه گرفتن موها اطمینان کرد.
برای مدل موی پیکسی از پایین به بالا و از پشت سر به طرفین، کوتاهی را انجام دهید تا به قد دلخواه خود برسید. سپس موهای روی سر را با زاویه 90 درجه از سر بالا آورده و کوتاه کنید. در کوتاهی موهای بالای سر نیز می توانید از کوتاه تر به بلندتر بروید، برای مثال موهای بالا و روی تاج سر را کوتاه تر از موهای جلوی سر و چتری ها کوتاه کنید. تفاوت این کوتاهی در منطقه بالای سر بستگی به سلیقه خودتان دارد.
پایان کوتاهی شامل مرتب کردن نواحی بالای گوش و پشت سر و گردن می شود. اما مهم تر از آن در این مرحله باید به موها حجم داد. برای این کار مو ها را از بالا گرفته و آن ها را در دسته های کوچک شانه کنید.(تقریبا دسته های به قطر 1 سانتیمتر) سپس با قیچی خود نوک موها را به اندازه 3/1 قد آن خرد کنید. ین کار را در پشت و بالای گوش ها نیز انجام دهید. بعد از انجام هر قسمت، انگشتان خود را داخل موها فرو برده و لایه های آن ها را چک کنید و در صورت نیاز هرجا که لازم بود اصلاح کنید.
کار خود را با سشوار کشیدن و بررسی اینکه موها همگی هم اندازه کوتاه شده اند تمام کنید. دقت داشته باشید که موها نباید خیلی خشک شوند. پس برای جلوگیری از خشک شدن، آن ها را با اسپری کرده و با انگشتان خود حالت دهید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

برای مشاهده ویدئو آموزشی کوتاهی مو اینجا کلیک کنید

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: