سه شنبه 13 مرداد 1394 - 11:48:44

ولاتراپیا یا کوتاهی مو با استفاده از شمع

 

متاسفانه موخوره یکی از آسیب دیدگی های مو است که برای اغلب خانم ها در سرتاسر جهان و با انواع و اقسام نژاد و ژنتیک اتفاق افتاده است. در برزیل نیز خانم ها که معمولا موهای پرپشتی دارند، همیشه به دنبال بهترین روش های ممکن برای مراقبت از موی خود هستند. همچنین انواع وکس برزیلی نیز در این کشور متولد شده است که امروزه در همه جای دنیا خانم ها از این روش ها برای وکس بدن خود استفاده می کنند.
در واقع می توان گفت که زیبایی برزیلی و آرایش آنها مقوله ای است که باید همه خانم ها در نظر بگیرند. خانم ها به طور طبیعی دارای ترکیبی بی نظیر از پیچ و خم های زیبا، اعتماد به نفس ذاتی و حساسیتی بی نظیر دارند. در کنار این ها نباید فراموش کنیم که قسمتی از زیبایی ظاهری خانم ها به موهای آن ها و مدل آن است. بنابراین عجیب نیست که در برزیل سالن های مختلف وجود داشته و در این سالن ها روش های گاها عجیبی برای مراقبت  و درمان موها وجود دارد.
در این مقاله ما به یکی از عادات عجیب ولی موثر این کشور برای کوتاهی و از بین بردن موخوره سر می پردازیم که به این روش ولاتراپیا یا کوتاهی مو با شمع گفته می شود.
از آنجایی که خانم های برزیلی موهای پر و مجعدی دارند، از روش های زیادی برای مراقبت از موهای خود استفاده می کنند. برای مثال کراتینه کردن مو یکی از آداب و روش های برزیلی برای صاف کردن مو است. اما می توان گفت یکی دیگر از روش های برزیلی که در مدتی کوتاه توانست طرفداران زیادی در دنیا پیدا کند، ولاتراپیا یا کوتاهی مو با استفاده از شمع به منظور از بین بردن موخوره آن است. در ولاتراپیا یا کوتاهی با شمع موهای آسیب دیده که در آن ها به دلیل استرس، فشار بیش از اندازه به موها به دلیل استفاده از وسایل حرارتی و خشکی مو،  موخوره وجود دارد در نظر گرفته می شوند.
در روش ولاتراپیا فردی که موهای آسیب دیده دارد به افراد متخصص کوتاهی مو با شمع مراجعه کرده و این متخصص ابتدا موها را به چندین دسته تقسیم بندی می کند. سپس برای درمان موخوره قسمت هایی از آن را که لازم است و از قبل تقسیم کرده بود را می پیچاند و سپس زیر حرارت شمع قرار می دهد. در این روش حرارت شمع باعث می شود که قسمت هایی از مو که با موخوره درگیر هستند سوخته و ترمیم شوند. سپس پایین موها که در واقع مشکل حادتر بوده است، با این روش مرتب می شوند. سپس مو ها را با استفاده از روش هایی مانند استفاده از نرم کننده و ماساژ تقویت می کنند. این روش سوزاندن با شمع باعث می شود که ریشه های مو باز شده و بتوانند برای دریافت مواد مغذی آمادگی داشته باشند. از طرفی کوتاهی با شمع یا ولاتراپیا باعث می شود که کراتینه کردن مو به راحتی صورت پذیرد. کوتاهی با شمع یا ولاتراپیا 3 تا 4 ساعت طول کشیده و کسانی که می خواهند همیشه موهایی زیبا و بدون موخوره داشته باشند و یا کسانی که از وسایل حرارت دهی زیاد استفاده کرده و موهایشان زود به زود دچار موخوره می شود می توانند هر 4 ماه یک بار از ولاتراپیا برای سلامت مو ها و از بین بردن آسیب دیدگی و مو خوره های آن استفاده کنند.
کوتاهی با شمع ابتدا توسط یک مدل آمریکایی که از این روش استفاده کرده و عکس آن را پخش کرده بود  به بقیه جهان معرفی شد و از آن پس در سرتاسر دنیا از این روش ولاتراپیا برای از بین بردن موخوره و آسیب دیدگی های مو استقبال زیادی شده است و خانم های سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

برای مشاهده ویدئوهای آموزشی کوتاهی مو اینجا کلیک کنید

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:27:37
واووووووووووووووووووووووو
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: