پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 09:58:53

چگونه بدون استفاده از اتوی مو، موهایی صاف داشته باشیم؟

 

اگر شما از آن دسته خانم هایی هستیدکه موهایی فر و یا مجعد دارند و هر روز مجبور به استفاده از اتوی مو و سشوار برای حالت دادن به موهای خود هستند، باید بدانید که این کار سلامت موهای شما را به خطر انداخته و در طولانی مدت به موها آسیب های مختلفی می رساند. حتی وقتی که به موها محصولات محافظ در برابر حرارت زده شود نیز موها در معرض خطر خشک شدن و از دست دادن حالت طبیعی خود هستند. در ادامه مقاله ای آورده شده است که به شما کمک می کند تا با استفاده از بیگودی موهای خود را صاف کنید. درست است که این کار کمی زمان بر است ولی موها   نیز هر چند وقت یک بار نیاز به استراحت دارند. پس این بار اتو موی خود را کنار گذاشته و با روش زیر موهایی صاف و زیبا داشته باشید.
مواد لازم:
• شامپوی صاف کننده موی سر
• یک نرم کننده قوی
• حوله میکروفایبر
• سرم ضد وز
• شانه دندانه درشت
• بیگودی
• گیره مو
• اسپری ضد رطوبت


قدم 1: موهایتان را با یک شامپوی صاف کننده‌ی مو بشویید و کاملا آبکشی کنید. شامپوهای حاوی کراتین و روغن آرگان بهترین نوع شامپو هستند، زیرا کوتیکول‌های مو را برای داشتن مدل موهایی با دوام، تقویت می کند.
قدم 2: روی موهایتان از ریشه تا نوک، یک نرم کننده‌ی قوی بمالید و بگذارید برای 5 دقیقه بماند. سپس کاملا موهایتان را آبکشی کنید. محصولی را انتخاب کنید که بر پایه‌ی روغن ساخته شده باشد تا جلوی رطوبت را بگیرد.
قدم 3: از یک حوله‌ی میکروفایبر استفاده کنید و به آرامی موهایتان را با آن فشار دهید تا رطوبتش گرفته شود. این کار بدون اینکه حالت خشکی ایجاد کند، رطوبت اضافی مو را می‌گیرد.
قدم 4: به اندازه‌ی یک سکه سرم ضد وز را از وسط تا انتهای موهایتان بمالید.
قدم 5: موهایتان را از سمت ریشه به نوک با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا گره‌های مو باز شده و مواد آرایشی بطور یکسان در همه جای مو پخش شود.
قدم 6: یک بخش 5 سانتی از موهایتان را جدا کنید، یک بیگودی درشت را در انتهای مو قرار دهید و آنرا بسمت پوست سر بپیچید. برای صاف شدن بهتر از بیگودی های 5 تا 8 سانتی استفاده کنید.
قدم 7: اگر لازم است، برای نگه داشتن بیگودی روی سرتان از یک گیره‌ی مو استفاده کنید. موهای ضخیم‌تر برای ثابت ماندن، اغلب به گیره نیاز دارند.
قدم 8: تمام موها را با بیگودی بپیچید. از تقسیم بندی‌ های 5 سانتی استفاده کنید.
قدم 9: اجازه دهید موهایتان در معرض هوا کاملا خشک شود. توجه داشته باشید برای اینکه مو کاملا صاف شود، باید بگذارید تا تمام رطوبت مو تبخیر شود.
قدم 10: وقتی که مو خشک شد، بیگودی‌ها را باز کنید. مو را به آرامی با یک برس نرم شانه کنید تا صاف و درخشان‌تر شود.
قدم 11: یک قوطی اسپری ضد رطوبت را در فاصله 25 سانتی‌متری از سرتان قرار دهید و آن را از ریشه تا نوک به موها بزنید تا حالت مو حفظ شود.

توجه
استفاده‌ی روزانه از سشوار و اتوی مو برای صاف کردن مو، سرانجام باعث آسیب دیدن مو می‌شود. علاوه بر این همیشه قبل از سشوار کشیدن از یک اسپری محافظت در برابر حرارت استفاده کنید.

نکات
موهای ضخیم، دیرتر از موهای نازک خشک می‌شوند. در این موارد برای صرفه جویی در وقت، آرایش مویتان را در شب انجام دهید. برای سرعت بخشیدن به فرایند خشک شدن موها، قبل از پیچیدن بیگودی، ریشه‌ی موهایتان را به آرامی با نوک انگشتان بلند کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:29:13
عجب
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: