سه شنبه 27 مرداد 1394 - 09:19:38

گام هایی برای رسیدن به ناخن های زیبا

 

برای داشتن ناخن هایی زیبا رعایت نکاتی ضروری است که در این مقاله با مشورت با متخصصین زیبایی، چند نکته برای مراقبت و زیبایی بیشتر ناخن ها آورده شده است.
1. همیشه برای پاک کردن لاک ها از پاک کننده هایی استفاده کنید که استون نداشته باشند زیرا لاک پاک کن های حاوی استون پوست و سطح ناخن را خشک کرده و در طولانی مدت برای ناخن ها بسیار مضرند. پس برای پاک کردن ناخن ها از پاک کننده هایی استفاده کنید که علاوه بر نداشتن استون حاوی مرطوب کننده نیز باشند تا رطوبت سطح ناخن ها را نگه دارند.
2. پس از استفاده از لاک پاک کن نیز دست ها و زیر ناخن ها را به دقت بشویید تا اثری از لاک پاک کن در این نواحی نماند.
3. اگر قبل از سوهان کشیدن ناخن های خود را چند دقیقه در آب بگذارید نتیجه بهتری خواهید گرفت ولی فراموش نکنید که قبل از سوهان کشیدن ناخن های خود را کاملا خشک کنید. همچنین برای داشتن ناخن هایی طبیعی و به روز ناخن های خود را بیش از اندازه بلند نکنید.
سوهان کشیدن را از یک گوشه ناخن شروع کرده و به آرامی به سمت بالای ناخن بروید.  هیچ وقت سوهان کشیدن را به صورت عقب جلو انجام ندهید زیرا این کار در ناخن ها ترک های ریزی ایجاد کرده و پس از مدتی ناخن ها می شکنند.
برای سوهان کشیدن از یک سوهان سفت و یا فلزی استفاده نکنید زیرا این سوهان ها باعث پوسته پوسته شدن و در نتیجه شکستن ناخن ها می شود. همچنین دقت داشته باشید که رعایت را با زاویه ای در دست بگیرید که تقریبا زیر سطح ناخن قرار گیرد.
4. ناخن های خود را در یک ظرف حاوی آب ولرم و صابون مایع به مدت 5 تا 10 دقیقه  قرار دهید.
5. همچنین می توانید برای تقویت ناخن ها کمی کرم تقویت کننده ناخن و یا روغن را روی سطح ناخن ها زده و به خوبی ماساژ دهید. ماساژ ناخن ها علاوه بر زیبایی بیشتر ناخن ها با به جریان انداختن خون سلامت آن ها را نیز تضمین می کند.
6. در هنگام ماساژ پوست اطراف ناخن را از بالا به پایین مالیده و هرگز پوست را خودتان اصلاح نکنید زیرا این کار باعث بروز عفونت و آسیب رساندن به ناخن ها می شود. همچنین پوست اطراف ناخن و به خصوص پایین آن را قیچی نکنید تا در روشد ناخن هایتان تاثیر منفی نداشته باشد.
7. با استفاده از یک تکه پارچه که با آب ولرم مرطوب شده باشد، پوست اطراف ناخن  ها را به صوزرت دایره وار ماساژ دهید. حرکت دایره وار پوست اطراف ناخن به شما کمک می کند تا پوست های مرده ناخن ها نیز از بین بروند.
8. برای جریان بهتر خون در زیر ناخن ها نیز به آرامی به  سطح ناخن های خود ضربه بزنید. ضربات آهسته به سطح ناخن ها به رشد ناخن ها کمک کرده و همچنین سطح ناخن ها را به رنگ صورتی زیبایی در می آورد.
9. پس از ماساژ دست ها نیز آن ها را به دقت بشویید تا هیچ گونه کرم و یا روغنی زیر ناخن ها نمانند سپس دست ها را کاملا خشک کنید.
10. روی سطح ناخن های خود از لاک های بیرنگ و یا کمرنگ ناخن یا basecoat   استفاده کنید زیرا استفاده از این لاک ها از شکستن ناخن ها جلوگیری کرده و همچنین مانند یک چسب لاک اصلی را بیشتر روی ناخن نگه می دارد.
به خصوص هنگامی که می خواهید لاک های تیره تری بزنید حتما از basecoat   استفاده کنید تا ناخن هایتان تیره نشوند.
11. پس از آن که basecoat   خشک شد، دو لایه نازک لاک روی آن بزنید. بر طبق نظر متخصصین زیبایی برای هر ناخن تنها کافیست یک بار فرچه لاک را داخل ظرف آن فرو ببرید.
برای لاک زدن نیز از یک سمت ناخن از پایین به بالا لاک را زده و سپس به وسط و سمت دیگر رفته و کل ناخن را لاک بزنید. برای گرفتن نتیجه بهتر روی هر ناخن باید سه بار لاک را از پایین به بالا حرکت دهید. قبل از زدن لایه دوم نیز ابتدا چند دقیقه صبر کنید.
اگر مرتکب اشتباه هم شدید می توانید با کمک کمی لاک پاک کن اشتباه خود را تصحیح کنید.
12. پس از آن که لاک اصلی خشک شد، روی آن برق ناخن بزنید تا هم لاک روی ناخن ها بیشتر بماند و هم احتمال شکستن ناخن ها کاهش یافته و سطح ناخن ها زیبا و براق تر گردند.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 27 مرداد 1394 - 19:45:40
ممنو از مطالب خوبتون
واقعا عالیههه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: