چهارشنبه 04 شهریور 1394 - 12:12:56

آموزش کراتینه کردن موها

همان طور که می دانید کراتینه کردن موها یکی از روش های صاف کردن موهای فر و حتی موهایی است که به سختی حالت می گیرند. در این روش با لوازم ساده ای موها صاف و براق شده و کراتین و آمینو اسید های لازم مو با کراتینه کردن موها به آن ها می رسد. از طرفی بعضی از محصولات کراتینه حاوی آنتی اکسیدان بوده و با نفوذ به کوتیکول های مو آن ها را تغذیه می کنند. در این مقاله به آموزش انجام این کار پرداخته ایم.

مرحله اول



قبل از هر کاری موی مشتری خود را با شامپوی مخصوص قبل از کراتینه کردن به خوبی شسته و با این کار کوتیکول های آن ها را باز کنید.
اگر می خواهید بعد از رنگ کردن موها آن ها را کراتینه کنید به جای شامپوی مخصوص قبل از کراتینه کردن از کاندیشنر مناسب استفاده کرده و آن ها را به خوبی بشویید.
مرحله دوم



موها را با حوله خوب خشک کنید تا رطوبت اضافی آن ها گرفته شود.
مرحله سوم



موها را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا گره های آن ها باز شود. دقت کنید که نباید از سشوار استفاده کنید.
مرحله چهارم



30 گرم از مواد کراتینه را در یک ظرف ریزید. البته این مقدار باید با توجه به حجم مو و کوتاهی و بلندی آن تنظیم شود. پس اگر موها بیشتر بود از مواد بیشتر و اگر کمتر بود کمتر از 30 گرم بریزید.
مرحله پنجم



موها را به سه قسمت روی سر و چپ و راست تقسیم کنید.
مرحله ششم



از پایین گردن شروع کرده و موها را در دسته های نیم تا یک سانتی جدا کرده و محلول کراتین را مطابق شکل از ریشه تا انتها به آن ها بزنید.
مرحله هفتم



پس از زدن محلول به هر قسمت آن را به خوبی ماساژ دهید تا از نفوذ آن به داخل موها اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که محلول را به کف سر نزنید و همچنین آن را بیش از اندازه روی موها نریزید.
مرحله هشتم



با استفاده از یک شانه دندانه کوچک موها را از ریشه به سمت بیرونی صورت شانه کنید. این کار را در سرتاسر موها انجام دهید تا مطمئن شوید که مواد کاملا در سطح موها پخش شده اند. اگر موها ضخیم هستند، پس از زدن محلول، روی سر یک کلاهک پلاستیکی بگذارید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید بعد سشوار بکشید. زیرا با این کار مواد بهتر می توانند در تار مو ها نفوذ کنند.
مرحله نهم



در این مرحله مو ها را به طور مستقیم با حرارت سشوار و برس مخصوص کراتینه کردن مو خشک کنید.
مرحله دهم



مانند مراحل اولیه موها را به سه قسمت تقسیم کنید. با جدا کردن دسته های نیم تا یک سانتی هر بار موها را با اتوی مو به آرامی صاف کنید تا از ماندگاری و نفوذ قطعی کراتین به داخل موها اطمینان یابید.
مرحله یازدهم



موها را اتو مو بکشید و وقتی به قسمت بعدی بروید که قسمت قبلی شما صاف و براق شده باشد. این کار را ادامه دهید تا جایی که همه موها صاف، یکدست و براق شوند.
مرحله دوازدهم



دقت کنید که پس از کراتینه کردن موها، نباید تا 48 ساعت شسته شوند. ولی پس از گذشت 48 ساعت می توان موها را با شامپوی کراتینه و کاندیشنر مناسب شست.

 

برای مشاهده فیلم آموزش کراتینه مو اینجا کلیک کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 23:51:43
عالیه ممنون از راهنماییتون
من موهامو خودم کراتینه کردم ولی براق نشده مشکل از کجاست؟
یه دفعع تو ارایشگاه اینکارو کردم موهام براق و سنگین شده بود
ولی الان هم سبک هم براق نیست
جمعه 17 فروردین 1397 - 02:51:13
عالی بود
جمعه 06 شهریور 1394 - 07:15:07
واقعا عالیه
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: