جمعه 06 شهریور 1394 - 11:59:36

اهمیت پاک کردن آرایش

 



ممکن است پاک کردن آرایش ساده به نظر برسد ولی تحقیقات نشان داده خانم ها یا فراموش می کنند که قبل از خواب آرایش خود را پاک کنند و یا این کار را اشتباه انجام می دهند. امروزه محصولات مختلفی برای مراقبت از پوست معرفی شده است، که می توان به بهترین نحو ممکن از این محصولات استفاده کرد.
بسیاری از ما شب ها به دلیل خستگی و یا تنبلی آرایش خود را خوب پاک نکرده و صبح با چشمانی سیاه و چهره ای به هم ریخته از خواب بیدار می شویم. در این مواقع همیشه پشیمان می شویم زیرا نمی توان بعد از چند ساعت خواب با آرایش در عرض چند لحظه چهره را به طراوت و تازگی همیشه تبدیل کرد.
از طرفی امروزه از موادی در لوازم آرایش استفاده می شود که ماندگاری آن ها را بیشتر و پاک کردن آن ها را سخت تر کرده است. از طرفی این که شب با آرایش بخوابیم و صبح با چهره ای به زیبایی شب قبل بیدار شویم جزو محالات است. به همین دلیل پاک نکردن آرایش مانند گناه آرایشی است زیرا این کار باعث بسته شدن منافذ پوستی شده و با تحریک پوست و ایجاد لکه در آن به مرور زمان سن را از آن چه که هست بیشتر نشان می دهد. فراموش نکنید که پوست هم مانند ما نیاز به تنفس دارد تا سالم بماند پس اگر از آن در قبل از خواب به خوبی محافظت کنید، صبح ها با چهره ای زیباتر از همیشه از خواب بیدار می شوید.
گزینه های مختلف
گزینه های مختلفی در لوازم پاک کردن آرایش وجود دارد. استفاده از پاک کننده هایی که در گذشته استفاده می شد ممکن است برای لوازم آرایش معمولی موثر باشد ولی برای محصولاتی که ماندگاری بیشتری دارند، توصیه نمی شود. از شیر پاک کن و دستمال های پاک کننده آرایشی مناسب در پاک کردن آرایش تان را استفاده کنید. برای شب هایی که خسته هستید و حوصله پاک کردن آرایش خود را ندارید نیز همیشه در عسلی کنار تخت خود دستمال مرطوب و یا پاک کننده های آرایشی مناسب را قرار دهید تا بتوانید حتی بدون خارج شدن از بستر، آرایش خود را پاک کنید.
پاک کننده های آرایشی ضربدر 2
پاک کردن سریع آرایش از روی صورت یک کار چند مرحله ایست، به این صورت که باید ابتدا با دستمال و یا پاک کننده های آرایشی سطح پوست را پاک کرده و سپس آن موادی روی پوست که ماندگاری بیشتری دارند را پاک کرد تا پوست امکان تنفس داشته باشد. البته این پروسه بسته به این دارد که چه مقدار لوازم آرایش شما استفاده می کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که از کرم پودر، کانسیلر و رژگونه قبل از آرایش چشم خود استفاده می کنید، پس باید 2 بار صورت خود را از مواد آرایشی پاک کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر نیز می توانید ابتدا با دستمال مرطوب باقی مانده لوازم آرایشی را از روی پوست خود پاک کرده و سپس صورت خود را بشویید. پس اگر می خواهید زمان گذاشته و آرایش خود را پاک کنید. این کار را درست انجام دهید.
پاک کردن آرایش چشم
اگر شما از آن دسته افرادی هستید، که معمولا آرایش چشم غلیظی می کنید بهتر است که از پاک کننده آرایشی چشم که به صورت مایع و یا به صورت پد های بهداشتی است استفاده کنید. برای پاک کردن ریمل و خط چشم استفاده از پاک کننده هایی که در آن ها درصدی چربی وجود دارد بسیار موثر است. توصیه می شود که از محصولاتی استفاده  کنید که پوست اطراف چشم را خشک و حساس تر نکند. برای پاک کردن مواد آرایشی مایع معمولی از تکه پنبه آرایشی و یا پد های مرطوب استفاده کنید. فراموش نکنید که هرگز پوست دور چشم را نکشید و یا به آن فشار وارد نکنید. اگر از ریمل و یا خط چشم ضد آب استفاده کرده اید که پاک کردن آن دشوار است، ابتدا پنبه یا پد آرایشی را برای چند ثانیه روی چشم نگه داشته و سپس به آرامی آرایش آن ها را پاک کنید.
آبرسانی
وقتی که صورت خود را شسته و به آن تازگی بخشیدید، به آن تونر بزنید. به خصوص اگر پوست چربی دارید که آرایش از روی آن سخت پاک می شود استفاده از تونر سبب می شود که باقیمانده مواد آرایشی از روی پوست پاک شود. همچنین استفاده از تونر به پوست شما رطوب کافی را می رساند. دور چشم خود کرم شب زده و بگذارید وقتی که می خوابید به پوست تان رطوبت و اکسیژن کافی برسد.
نکات بیشتر
• صرف نظر از این که چقدر احساس خستگی می کنید هم چند دقیقه برای پاک کردن آرایش خود وقت بگذارید.
• همیشه اول آرایش چشم را که از همه دشوارتر است پاک کنید. زیرا اگر اول پوست را پاک کید در پاک کردن آرایش چشم، گونه ها باز هم کثیف می شوند.
• فراموش نکنید که هرچند وقت یک بار فرچه های آرایشی خود را پاک کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 07 شهریور 1394 - 20:01:59
واقعا عالیه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: