یکشنبه 08 شهریور 1394 - 12:24:42

11 عادت روزانه برای داشتن موهایی سالم

 



عوامل زیادی در داشتن موهایی درخشان و زیبا موثر است. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از شامپو و یا سرم و ماسک موی مناسب برای داشتن موهایی سالم کافی است اما در این مقاله به نکات دیگری می پردازیم که شاید کمتر به آن ها توجه شده است.
1. مرتب کردن موها
اکثر خانم ها دوست دارند موهای به آرایشگاه نرفته و موهای خود را بلند کنند اما بسیاری از متخصصین مو معتقدند که دلایل زیادی در داشتن موهایی زیبا و سالم موثر است و یکی از این دلایل مراجعه مستمر به آرایشگاه و مرتب کردن موهاست. زیرا این کار باعث می شود که موخوره ها از بین رفته و موهای آسیب دیده نیز سریع تر درمان شوند. پس برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن هر 6 تا 8 هفته یکبار موهای خود را اصلاح کنید.
2. استراحت دادن به موها
موها نیز مانند انسان ها پس از تحمل کردن یک هفته سخت که در آن از وسایل حرارتی برای حالت دادن استفاده شده بود و یا محکم بسته شده بودند، نیاز به استراحت دارند. متخصصین مو توصیه می کنند که آخر هفته ها از وسایل حرارتی استفاده نکرده و بگذارید موهای خیستان خودشان خشک شوند و از وسایل حرارتی استفاده نکنید. همچنین موها را محکم نبسته و یا هد بند و یا روسری خود که باعث می شود که به ریشه مو فشار وارد شود را محکم نبندید.
3. مراقبت از کف سر
اگر خارش مو دارید و به صورت مداوم در حال خارش سر خود هستید و شامپوهای معمول هم هیچ کمکی به شما نمی کنند، با یک پزشک مشورت کنید. زیرا خارش بیش از اندازه سر برای ریشه موها مشکلاتی پدید آورده و به آن ها فشار وارد می کند.
4. داشتن رژیم غذایی مناسب
کسانی که موهای خوبی دارند، معمولا خوب و سالم غذا می خورند و در وعده های غذاهایی خود پروتئین را حتما قرار می دهند. پروتئن در سلامت مو اهمیت زیادی دارد زیرا موها خود از پروتئین کراتینه شده تغذیه می کنند. از آن جایی که مو ها برای بدن مانند یک قسمت مرده به نظر می رسند، مواد مغذی و پروتئین کافی نیز به آن ها فرستاده نشده و پروتئینی که وارد بدن می شود را به ارگان های حیاتی دیگر مانند قلب و کبد می فرستد. اما اگر خوب غذا خورده شود و در خوردن غذا به رسیدن پروتئن هم دقت شود، بدن می تواند این پروتئین را به اعضای دیگر مانند مو هم بفرستد. یکی دیگر از چیز هایی که اهمیت دارد نیز خوردن آهن است. آهن مانند یک باتری انرژی زا برای موهاست. در واقع کمبود آهن یکی از دلایل رایج ریزش مو در خانم هاست.
5. عدم استفاده از وسایل حرارتی
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز مو های خود را شانه می کنید، حداقل این کار را با درجه بالای سشوار انجام ندهید. بلکه سشوار کشیدن را با دمای پایین تر و با فاصله بیشتری از موهایتان انجام دهید. این کار باعث می شود خشک شدن مو ها بیشتر طول بکشد ولی سلامت مو ها به خطر نمی افتد.
اگر در نظر دارید که از بابلیس و یا اتوی مو استفاده کنید هم حتما قبل از آن از اسپری محافظ مو کمک بگیرید تا آسیب کمتری به موها وارد شود.
6. استفاده از کاندیشنر و ماسک موی مناسب
متخصصین پوست و مو هم عقیده اند که برای محافظت بیشتر موها همیشه باید از نرم کننده و کاندیشنر مناسبی استفاده شود تا آبرسانی لازم به موها انجام شود.
7. پوشاندن موها در مقابل آفتاب
خورشید معمولا موها را خشک کرده و باعث می شود که مو ها رطوبت خود را از دست دهند. بنابراین از کلاه استفاده کنید تا علاوه بر پوشاندن صورت موها نیز در زیر آن در معرض آفتاب قرار نگیرند. این کار باعث می شود کف سر نیز خشک نشده و موها رطوبت خود را از دست ندهند.
8. حمام با آب داغ
گرفتن دوش داغ بعد از یک روز کاری خسته کننده لذت بخش است، اما فراوش نکنید که این دوش داغ در کنار لذت بخش بودن برای موها ضرر دارد. دلیل این مر این است که آب داغی روی موها ریخته می شود، آن ها را خشک کرده و همچنین رنگ مو را نیز سریع تر از آب سرد  یا ولرم از بین می برد. به همین دلیل متخصصین حمام آب ولرم را توصیه می کنند که برای پوست هم مناسب است.
9. بازی با موها
اگر می خواهید کشش موها و آسیب دیدن آن ها را به حداقل مقدار ممکن برسانید، باید از بازی با موها و یا فشار آوردن به آن ها جلوگیری کنید. یکی از دلایل کشش موها بستن مداوم آن ها به صورت دم اسبی است. زیرا بستن مداوم موها منجر به کشش موها و تضعیف ریشه آن ها می شود. این کار با گذشت زمان منجر به ریزش مو در قسمت های که کشیده شده اند نیز می شود. پیچیدن موها دور انگشتان و بازی با آن ها هم خوب نیست. بپس برای احتیاط هم که شده در طول روز به موهای خود دست نزنید.
10. درست برس کشیدن مو ها
برس کشیدن موها کار خوبی است ولی برس کشیدن بیش از یکبار در روز به مو ها آسیب می رساند. در واقع برس کشیدن بیش از اندازه ریشه موها را سست کرده و منجر به ریزش آن ها می شود. همچنین دقت کنید که از برس موی پلاستیکی به جای فلزی استفاده کنید.
11. تعویض محصولات آرایشی بهداشتی در هر فصل
این که موها در مقابل محصولات آرایشی بهداشتی مقاوم می شوند هنوز یک راز است ولی استفاده برخی از محصولات در برخی از فصل ها بهتر است. به طور مثال در فصل زمستان محصولاتی که استفاده می کنید باید مرطوب کننده و آبرسان باشند ولی در تابستان نیاز کمتری به این محصولات وجود دارد.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

شنبه 21 شهریور 1394 - 08:43:00
عالیییی
یکشنبه 08 شهریور 1394 - 20:45:52
عالییییییییییییییییییییهههههههههه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: