یکشنبه 08 شهریور 1394 - 12:48:07

اشتباهات متداول در آرایش پوست های دارای چین و چروک و نحوه پوشاندن چروک ها

 



استفاده از لوازم آرایشی قدیمی و برخی تکنیک های نادرست در آرایش کردن باعث ایجاد چروک در پوست می شود. برای این که از این چروک ها جلوگیری شود کافیست که این بار که می خواهید از رژگونه و یا رژلب خود استفاده کنید، از تکنیک هایی که در ادامه آمده است استفاده کنید تا علاوه بر جلوگیری از بروز چروک، پوست زیباتری هم داشته باشید.
1. اشتباه: آرایش روی پوست برهنه
آبرسانی به پوست باعث می شود که روی پوست چروک کمتری افتاده و خطوط آن را از بین ببرد. به خصوص اگر روی پیشانی، بین ابروها و اطراف دهان و بینی را مرطوب کنید باعث می شود که پوست همیشه جوان بماند. همچنین در زیر چشم ها از کرم دور چشم استفاده کرده و  پس از این که این نواحی را مرطوب کردید، آرایش کنید. 
2. اشتباه: استفاده بیش از اندازه از کانسیلر
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای پوشاندن دایره های تیره دور چشم از کانسیلر زیادی استفاده می کنید، با این کار در واقع خطوط چهره خود را عمیق تر کرده و با خشک کردن پوست زودتر دچار چین و چروک می شوید.
به جای این که این کار را انجام دهید، کمی کانسیلر از قسمت خارجی تا داخلی پوست زده و با ضربات آهسته انگشت حلقه آن را محو کنید. این کار باعث می شود که زیر چشم ها چروک کمتری بیفتد.
اگر روی پیشانی، اطراف دهان و بینی نیز خطوطی وجود دارد، می توانید روی چروک ها کانسیلر روشن تری استفاده کنید.
3. اشتباه: زدن ریمل به مژه های پایینی
زدن ریمل به مژه های پایینی باعث می شود که چروک های آن بیشتر به چشم بیایند. زدن ریمل به مژه های پایینی باعث می شود که توجه به جای چشم ها به زیر آن ها معطوف شود. به جای این کار بیشتر تمرکز را به مژه های بالا و چشم ها معطوف کرده و پس از استفاده از فرمژه روی مژه های بالایی دوبار ریمل بزنید.
اگر هم عادت به استفاده از ریمل در مژه های پایین دارید از یک رنگ روشن تر مانند قهوه ای استفاده کرده و با فرچه ریمل خوب مژه ها را از هم فاصله دهید.
4. اشتباه: گریم کامل
کرم های گریم سنگین حاوی زینک هستند که باعث می شود پوست خشک شده و چروک های آن بیشتر خود را نشان دهند. پس بهتر است از کرم پودر های ملایم تری استفاده کنید. حتی می توانید در ابتدای آرایش از یک پرایمر برای پوشاندن چروک ها کمک گرفته و سپس از یک کرم برنزه کننده کمرنگ استفاده کنید تا همه پوست یکرنگ شود. اگر هم حتما باید از کرم پودر های سنگین استفاده کنید، آن را با مرطوب کننده ترکیب کرده و با این کار پوست خود را مرطوب و سالم نگه دارید.
5. اشتباه: عدم استفاده از خط لب
یکی از راز های داشتن آرایشی زیبا زدن خط لب است. زیرا خط لب باعث می شود که رژ نریزد و چروک های دور لب به وجود نیامده و یا با خط لب پوشش داده شوند.  
البته اگر خط لب شما پاک شده و یا می ریزد کافیست از نمونه های ضد آب آن استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر خط لبی همرنگ رژلب زده و سپس روی آن کمی پودر یا پنکک بزنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
6. اشتباه: زدن رژ لب مات
شاید فکر می کنید که زدن رژ های مات باعث می شود که چروک ها کمتر دیده شوند ولی کاملا برعکس بوده و این رژ لب ها چروک ها را بیشتر نشان می دهند.
همچنین اگر قبل از زدن رژ لب، لب ها را مرطوب کنید چروک های آن پوشانده می شوند. برای لایه برداری و تضمین نرمی لب نیز از مخلوط شکر و عسل استفاده کنید تا پوست های مرده از سطح لب جدا شوند. سپس یک مرطوب کننده ملایم روی لب زده و پس از آن که خوب خشک شد، خط لب و سپس رژ مورد نظر خود که مات هم نباشد، بزنید.
7. اشتباه: زدن سایه اکلیلی و براق
سایه های براق بسیار زیبا هستند اما چین و چروک چشم را هم به مقدار زیادی نشان می دهند. پس به جای استفاده از این سایه ها، از سایه مات استفاده کرده و کمی هم سایه قهوه ای به آن بیافزایید تا پلک های افتاده را بپوشاند. از همان رنگ سایه به مقدار کمی هم در زیر پلک زده و رنگی را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ پوست باشد. برای کشیدن ابرو به سمت بالا روی استخوان بالایی آن کمی سایه روشن بزنید.
8. اشتباه: زدن پودر پنکک و یا پودر مات به همه جای صورت
درست است که مات کننده جلوی درخشش پوست را می گیرد، اما استفاده از آن چروک ها را به خصوص در نواحی خشکی مثل پیشانی بیشتر نشان می دهد. اگر می خواهید در آرایش خود پوست تان براق نباشد، از پودر مات کننده ای استفاده کنید که کمی روشن بوده و آن را تنها در نواحی که چربی بیشتری تولید می کنند بزنید.
9. اشتباه: استفاده از رژ گونه نامناسب
استفاده کم و یا بیش از اندازه رژ گونه چروک ها را بیشتر نشان می دهد، پس از رنگ هایی که مایه طلایی دارند، بیشتر روی گونه زده و از رنگ هایی مانند هلویی، قرمز کمرنگی که براق نباشد و رنگ های ملایم دیگر استفاده کنید.
برای زدن صحیح رژگونه نیز به صورت عادی لبخند زده و رژگونه را روی برآمدگی گونه های خود زده و آن را به سمت قسمت خارجی چشم ها تا قبل از خط مژه های پایینی پخش کنید.
فراموش نکنید که رژ گونه خود را تا جای ممکن پخش کنید زیرا خطوط واضح آن چروک ها را بیشتر نشان می دهد.
10. اشتباه: برنزه کردن پوست
برنزه کردن پوست چه با کرم و چه به صورت طبیعی باعث به وجود آمدن خطوطی در چهره می شود. اما اگر از کرم برنزه روی صورت و گردن درست استفاده شود، به سادگی آن ها را جوان تر نشان می دهد. برای زدن صحیح برنزه از یک کرم برنزه مات استفاده کرده و آن را در زیر گونه و در جهت بالا به سمت شقیقه بزنید. سپس مقداری از ان را روی فک و چانه هم بزنید تا با این کار چهره ظریف تر نشان داده شده و چروک ها پوشانده شوند.

 

برای مشاهده فیلم آموزش گیریم اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 08 شهریور 1394 - 20:46:23
چقدر جالب بود
مرسی از مطالب خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: