دوشنبه 09 شهریور 1394 - 22:43:49

مراقبت از انواع پوست

 

 

اولین و مهم ترین مرحله در مراقبت های پوستی دانستن نوع پوست است. زیرا اگر نوع پوست شناخته شود کمک می کند که بهترین محصولات و مناسب ترین آن ها را در کمترین زمان ممکن یافته و  بیشترین استفاده را از آن ها ببریم. در هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی مانند پاک کننده های آرایشی، تونرها، لوازم آرایش و ماسک های صورت نیز باید دقت بیشتری داشتو با توجه به نوع پوست مناسب این محصولات را خریداری کرد.
تشخیص نوع پوست
تشخیص نوع پوست یک فرآیند پیچیده نیست. یکی از راه های تشخیص نوع پوست این است که صبح که از خواب بیدار می شوید صورت را با یک دستمال پاک کنید. پوست های مختلف واکنش های مختلفی به این عمل نشان می دهند، به طور مثال
پوست معمولی: روی دستمال هیچ چربی اضافی نبوده و پوست دارای انعطاف و نرمی همیشه است.
پوست خشک: روی دستمال هیچ چربی مشاهده نمی شود ولی پوست هم خشک و سفت به نظر می رسد.
پوست چرب: دستمال چرب شده و روی آن لکه های چربی دیده می شود. به خصوص روی پیشانی و بینی این چربی بیشتر مشاهده می شود.
پوست ترکیبی: وقتی که دستمال روی بینی، پیشانی و یا چانه کشیده شود، روی آن رد چربی مشاهده می شود. اما وقتی دستمال را روی گونه ها می کشید تمیز است.
پوست حساس: کسانی که پوست حساسی دارند معمولا نیازی به این تست دستمال ندارند، زیرا پوست های حساس به برخی چیز ها مانند نور خورشید، کم آبی، بسیاری از کرم ها، شامپوها، لوازم آرایشی و حتی آب و هوا واکنش زیادی نشان می دهند.
مراقبت از پوست های نرمال
مراقبت از پوست های نرمال بسیار ساده است و محصولاتی که مناسب این نوع از پوست ها هستند نیز به سادگی پیدا می شود. البته لازم به ذکر است که حتی روی پوست های نرمال هم در برخورد با بعضی محصولات جوش زده می شود، اما مزیت این نوع پوست این است  که با مصرف محصولات مناسب پوست های نرمال به سرعت بهبود یافته و سلامت و درخشش خود را باز می یابند.
برای مراقبت از پوست های نرمال به یک پاک کننده آرایشی که برای پاک کردن آرایش نیز استفاده شود نیاز است. این نوع پوست ها باید با مرطوب کننده ها  و تونر ها به خوبی آبرسانی شود. برای این کار از یک ماسک آبرسان هفته ای یکبار استفاده کرده تا از خشک شدن پوست جلوگیری به عمل آید. سرم ها و کرم های روشن کننده مناسب روز نیز برای مراقبت از پوست در طول روز و کرم های دور چشم و مخصوص شب نیز در طول شب از پوست مراقبت می کنند و به قسمت های آسیب دیده پوست اجازه می دهند تا خود را درمان کرده و درخشش خود را باز یابد.
مراقبت از پوست های خشک
پوست های خشک نیازمند توجه بیشتری به خصوص در فصل زمستان هستند. پاک کردن محصولات آرایشی از روی منافذ خشک برای کاهش سبوم های پوست ضروری است. روی این پوست ها باید از شیر پاک کن برای پاک کردن آرایش استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که خود پروسه پاک کردن آرایش پوست را خشک تر نمی کند. افرادی که پوست های خشک دارند، نباید صورت خود را زیاد بشویند زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی و رطوبت پوست می شود. برای این افراد کافیست یک بار قبل از آرایش کردن و یکبار شب ها قبل از خواب صورت شسته شود.
استفاده از ویتامین E هم به پوست روح دوباره بخشیده و از بروز چروک روی آن جلوگیری به عمل می آورد. از کرم های دور چشم نیز می توانند استفاده کنند اما باید مراقب باشند که شب قبل از خواب هر گونه کرمی را از  روی صورت خود بشویند.
ماساژ پوست با روغن های طبیعی مانند نارگیل و زیتون قبل از حمام نیز باعث مرطوب بودن پوست می شود. این افراد باید با آب ولرم و دوش های کوتاه گرفته و اگر می خواهند از صابون استفاده کنند از صابون هایی که سرشار از چربی هستند استفاده کنند. پس از حمام کردن نیز از مرطوب کننده استفاده کنند تا به سرعت جذب پوست شده و تاثیر خود را بهتر نشان دهد.
مراقبت از پوست های چرب
پوست های چرب خود به صورتی عمل می کنند که رطوبت پوست را از دست نمی دهند، به همین دلیل روی این پوست ها نمی توان از مرطوب کننده های قوی استفاده کرد. البته بعضی از پوست های چرب نیز در زمستان خشک می شوند.
در این پوست ها باید پاک کردن پوست به خوبی صورت گیرد تا روی صورت جوش زده نشود. اگر پوست از آلودگی هایی که در روز با آن سر و کار دارد پاک نشود، دچار جوش، عفونت و دیگر مشکلات پوستی می شود. افرادی که پوست چرب دارند، باید از محصولاتی که در آنها چربی وجود نداشته و یا از محصولاتی استفاده کنند که حاوی سالیسیلیک اسید هستند و از محصولاتی که در خود سولفات دارند پرهیز کنند.
کسانی که پوست چربی دارند، می توانند تا دوبار در هفته لایه برداری کنند. زیرا این کار باعث از بین رفتن اپیدرمی های جمع شده در پوست می شود. همچنین برای جلوگیری از خشک شدن این پوست ها سرم های آبرسانی بهتر از لوسیون ها یا کرم ها عمل می کند.
برای محافظت از پوست های چرب نیز از ضد آفتاب هایی که در خود چربی ندارند، استفاده کرده و همچنین از ماسک های حاوی خاک رس روی پوست خود استفاده شود تا چربی پوست را بگیرد.
مراقبت از پوست های ترکیبی
برای کسانی که پوست ترکیبی دارند انتخاب محصولاتی که هم برای قسمت های چرب و هم برای قسمت های خشک مناسب باشد، کار دشواری است. کسانی که پوست ترکیبی دارند باید از هر دو نوع محصول استفاده کنند، البته بعضی از محصولات برای پوست های ترکیبی مناسبند و روی آن ها نیز این عبارت ذکر شده است. همچنین برای جلوگیری از مشکلات پوستی می توان از چند نوع کرم به طور همزمان استفاده کرد، مثلا برای جلوگیری از آکنه و جوش کرم ضد جوش را روی بینی و پیشانی زده و اطراف چشم و روی گونه ها که پوست خشم است از کرم مرطوب کننده می توان استفاده کرد. 
محصولاتی که غنی از آنتی اکسیدان هستند نیز برای کسانی که پوست ترکیبی دارند مناسبند، البته اگر بیشتر از خشکی پوست با چربی آن مواجه می شوید از سرم ها و لوسیون ها به جای کرم های دیگر استفاده کنید.
اگر دچار جوش می شوید نیز به این معنی است که به یکی از محصولاتی که استفاده می کنید حساسیت دارید پس پاک کردن آرایش باید در اولویت قرار داشته باشد. اگر از پاک کننده های آرایشی هم استفاده می کنید، دقت کنید که حاوی الکل، متانول و یا عصاره های خوشبو کننده نباشند که پوست را تحریک کند.
حتی اگر مدت زمان کوتاهی می خواهید به زیر آفتاب بروید هم از ضد آفتاب استفاده کرده و با این کار از بروز چروک و پیری زود رس پوست تان جلوگیری کنید.
مراقبت از پوست های حساس
مراقبت از پوست های حساس از هر نوع پوست دیگری دشوارتر است زیرا با کوچکترین کاری این پوست ها دچار آسیب می شوند. سعی کنید برای کاهش حساسیت پوست از محصولاتی استفاده کنید که الکل ندارند که پوست را خشک کنند. از محصولات آرایشی که حاوی چربی هستند نیز استفاده نکنید. برای این که مطمئن شوید پوست شما با استفاده از یک محصول دچار حساسیت نمی شود قبل از مصرف آن را روی نقطه کوچکی از پوست امتحان کنید.
در استفاده از پاک کننده های آرایشی از انواعی استفاده کنید که ملایم هستند. در استفاده از ضد آفتاب نیز بسیار دقت کنید زیرا پوست های حساس خیلی زود دچار آفتاب زدگی می شوند.
همچنین از زدن محصولات آرایشی روی پوست تحریک شده خود داری کنید تا مشکل را گسترده تر نکند. برای خشک کردن صورت نیز حوله را روی صورت نکشید.

 

برای مشاهده فیلم اموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 13 شهریور 1394 - 22:15:32
خیلی ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: