سه شنبه 14 مهر 1394 - 23:02:49

رمز زیبایی پوست چیست؟

 



داشتن پوستی سالم و زیبا به ژن های هر فرد بستگی دارد ولی مراقبت هایی که از پوست صورت می گیرد نیز روی سلامت آن موثر بوده و اگر این مراقبت ها انجام نشوند، پوست به سرعت رو به زوال و پیری می رود. از طرفی یکی از دلایل اصلی چین و چروک روی صورت افراد استفاده نکردن از ضد آفتاب است. زیرا اشعه های آفتاب بسیار مخرب بوده و منجر به بروز چروک روی صورت می شود. اما اگر می خواهید پوستی عالی داشته باشید که همه از شما در مورد راز موفیتتان بپرسند باید تنها به دو نکته توجه کنید، لایه برداری و آبرسانی پوست و استفاده از روغن های گیاهی.
درست است که این رموز بسیار ابتدایی به نظر می رسند ولی با انجام صحیح هر کدام از آن ها به عنوان مثال شستن صورت دوبار در روز باعث می شود که پوست شما فوق العاده به نظر برسد. دقت داشته باشید که حتی اگر آرایش نمی کنید نیز باید صورت خود را بشویید.
از طرفی به جای استفاده از مرطوب کننده های شیمیایی می توانید از روغن های گیاهی مانند روغن جوجوبا استفاده کنید. ممکن است پوست چرب باشد ولی با شستن روزی دوبار پوست و زدن روغن جوجوبا  قبل از خواب روی پوست شاهد نتایج فوق العاده ای روی پوستتتان خواهید بود.
در زیر به رموز زیبایی پوست دیگری پرداخته شده است.
1. حمام آفتاب نگرفتن برای برنزه کردن پوست: همان طوری که همه افراد می دانند که قرار گرفتن بیش از حد در زیر آفتاب برای پوست مضر بوده و سرطان زاست ولی این نکته هم باید توجه شود که قرار گرفتن در زیر آفتاب چروک ها را بیشتر می کند.
2. عدم استفاده از شکر و چربی های اشباع شده: سعی کنید به جای استفاده از شکر و محصولاتی که در آن ها از شکر استفاده شده از مواد طبیعی شیرین استفاده کنید تا تمایل تان در خوردن مواد شکر دار از بین برود.
3. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب: نوشیدن 8 لیوان آب در روز به آبرسانی و جوانسازی پوست کمک می کند.
4. استفاده از کلاه در زیر آفتاب: همان طور که گفته شد نور مستقیم خورشید باعث پیری زودرس و بروز چروک بر روی پوست می شود و همچنین رنگ موها را برده و برای موها نیز مضر است. پس سعی کنید در زیر آفتاب از کلاه استفاده کرده و با استفاده از انواع کلاه ها، علاوه بر افزودن به زیبایی خود از اثراتی که خورشید روی پوست دارد نیز جلوگیری کنید.
5.  استفاده از مرطوب کننده: پوست های خشک خیلی زود چروک شده و بیس مناسبی برای انجام آرایش نیز نیستند. به همین دلیل استفاده از یک مرطوب کننده مناسب، همیشه پوست را نرم و زیبا نشان می دهد. همچنین استفاده از پرایمر قبل از آرایش نیز به زیبایی بیشتر پوست کمک می کند.
6. روغن ماهی: متخصصین پوست همگی اتفاق نظر دارند که استفاده از چربی های مفید برای پوست بسیار ضروری است. به همین دلیل می توانید روزی یک قاشق روغن ماهی مصرف کرده و یا از قرص امگا3 برای داشتن پوستی زیبا و براق بهره ببرید.
7. استفاده از آبرسان ها و روغن های گیاهی: همیشه سعی داشته باشید که به پوست خود آبرسانی کرده و با یک سرم آبرسان مناسب و یا روغن مناسب پوست خود را از حالت خشکی و بی حالتی در بیاورید. استفاده از کرم ها و آبرسان ها خطوط چهره و چروک های ریز را از بین برده و کمک گرفتن از آن ها قبل از آرایش باعث می شود که آرایش فوق العاده زیبایی داشته باشید. همچنین اگر پوست چربی دارید این تصور که روغن ها برای پوست شما مضرند را دور بریزید زیرا شستن بیش از اندازه صورت است که تولید چربی کرده و برای شما مفید است.
8. روغن جوجوبا: روغن جوجوبا اصلا یک راز محسوب نمی شود زیرا این روغن طبیعی بر روی پوست مانند یک معجزه گر عمل کرده و پوست را زیبا و درخشان می کند. همچنین این روغن گیاهی از بروز جوش روی صورت جلوگیری کرده و به وجود آمد چروک ها را نیز به تعویق می اندازد.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

شنبه 18 مهر 1394 - 19:45:15
عالییییییییه
سلام مطلب عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: