شنبه 17 مرداد 1394 - 09:38:14

7 روش موثر برای از بین بردن موهای زیر پوستی



موی زیرپوستی مویی است که بسیار بسیار نازک بوده که که به درون پوست برمیگردد و یک جوش و تاول کوچک روی پوست ایجاد می کند که این موها زیرپوستی شناخته شده و نتیجه روشهای اشتباه برداشتن موها است. این موهای زیرپوستی اغلب سبب ناراحتی های پوستی می شوند. اگر موها درست برداشته نشوند باعث افزایش موهای زیر پوستی میشوند. افرادی که موهای فر دارند بیشتر مستعد این شرایط هستند، اما این می تواند برای افراد خاصی که به طور مرتب موهایشان را با ژیلت می زنند نیز صادق باشد. در این مقاله چند نکته برای برداشتن موهای زیر پوستی آورده شده است.

لایه برداری منطقه مورد نظر
به آرامی زدودن موهای زیر پوستی و دوبار در روز به خلاص شدن از دست هرگونه لکه و چرک، چربی وسلول های مرده پوست که در زیر پوست گیر افتاده اند، کمک می کند. این کار به صورت فیزیکی باعث بیرون کشیده شدن موهای زیر پوستی به سرعت شده و به مو از جهات مختلفی ضربه وارد می کند. با استفاده از یک برس و یا کیسه و  با استفاده از نمک یا مخلوطی از شکر و روغن زیتون موهای زیر پوستی را پوسته پوسته کنید. رسین به نتیجه دلخواه مهم است اما شما باید این کار را به آرامی انجام دهید تا باعث خونریزی در اطراف آن نشود .

استفاده از داروهای جوش
موهای زیر پوستی بسیار شبیه به جوش برداشته می شوند، مخصوصا زمانی که مو همراه چرک است. برای دو روز و چند بار در طول روز از سالیسیلیک اسید یا بنزول پروکسید استفاده کنید. این کار همراه با پوسته پوسته کردن منظم باعث خلاصی از دست موهای زیر پوستی می شود زیرا باعث کاهش تورم هاست و اجازه می دهد تا موها  بیرون رشد کنند (به جای درون پوست). همچنین شما می توانید از آسپیرین استفاده کنید و یا آن قسمت را کمی خمیر دندان بزنید.

استفاده از حرارت و گرما
قرار دادن یک کمپرس گرم روی موهای زاید به مدت دو دقیقه باعث نرمی پوست می شود. برای این کار به سادگی یک لیف حمام را درون آب داغ غوطه ور ساخته ، وسپس آن را پیش از آنکه در منطقه مورد نظر قرار دهید بفشارید. وقتی پارچه سرد شد آن را مجدد درون آب داغ قرار دهید. این کار سبب نرم شدن موهای زیر پوستی شده و آن را به سطح پوست نزدیک تر می کند. بنابرین کمپرس را تا زمانی که موها به سطح پوست برسند ادامه دهید تا آنها را روی پوست ببینید. اگر تا 10 دقیقه از کمپرس استفاده کردید ولی هیچ نشانی از مو ندید، می توانید از یک روش دیگر استفاده کنید .

استفاده از یک وسیله نوک تیز
با استفاده از یک سوزن استریل، مخصوصا وسیله پزشکی یا با موچین به آرامی موهای زیر پوستی را به خارج پوستتان تحریک کنید. با استفاده از کمپرس آب گرم شروع به بیرون آوردن موهای زیر پوستی به سطح کنید. به طور کامل موهای زیر پوستی را بیرون نکشید، اگر نوک موها بیرون بیاید بدان معناست که شما خوب عمل کرده اید ، این ممکن  است زمان بیشتری ببرد که مو بیرون بیاید. به همین دلیل پشتکار داشته و از بریدن پوست خودداری کنید. اگرشما حلقه موهای زیر پوستی را مشاهده کردید در نزدیکی سطح پوست تان، سوزن استریل را درون حلقه موهای زیر پوستی برده و آن را به آرامی به ضرب بیرون بکشید. ضربه باعث شل شدن و رها شدن آن می گردد. اگر شما قصد دارید از موچین استفاده کنید، نوعی که سر نوک تیزی دارد انتخاب کنید زیرا آسیب کمتری به اطراف مو می زند همانطور که دقت کار هم بالاتر می رود.

کمپرس شیر و نان
کمی شیر را گرم کرده اما مطمین شوید که خیلی داغ نشده است. برشی از نان را درون شیر گرم غوطه ور کنید و آن را روی موهای زیر پوستی قرار بدهید تا زمانی که حس کنید نان سرد شده است، حدود 2 دقیقه. این کار را تا زمانی که سوراخ ریزی ببینید ادامه دهید. با استفاده از یک سوزن، موهای زیر پوستی را بیرون بکشید و آنها را آزاد کنید. اگر سوراخ های ریز ندیدید روش دیگری امتحان کنید.

استفاده از غشا تخم مرغ
غشای تخم مرغ را از پوسته آن جدا کرده و با آن قسمت مورد نظر را پوشش دهید. اجازه بدهید تا خشک شود و در اطراف قسمت مد نظر به دلیل از دست دادن آب چروکیده شود. زمانی که خشک شد، آن را بکشید، همراه با ان موهای زیر پوستی نیز خارج می شوند.

استفاده از آب و صابون

اطراف قسمت مورد نظر را با آب گرم و یک صابون مرطوب  با کیفیت، شسته شو دهید. روی آن از یک ضد عفونی کننده قوی برای جلو گیری از سرایت به سایر قسمت ها استفاده کنید. به صورت منظمقسمت مورد نظر را  بتراشید و از پوشیدن لباسهایی که  در آن قسمت تنگ و چسبان هستند، خود داری کنید تا موهای زیر پوستی تشکیل نشود. راه دیگر جلوگیری از نمو موهای زیر پوستی استفاده ی روزانه از محلول های موضعی است .

گاهی موهای زیر پوستی با وجود استفاده از روشهای بالا همچنان باقی می مانند زیرا ممکن است خیلی عمیق باشند . در این موارد، به یک متخصص پوست جهت گرفتن نسخه دارویی مراجعه کنید .

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:21:15
یکی از دغدغه های من موهای زیر پوستی بود
حتما نکات آموزشی شما رو انجام میدم
ممنون از همکاراتون
مطالب واقعا کاربردیه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: