دوشنبه 06 شهریور 1402 - 17:00:10

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

همه چیز درباره میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ


سوزن زدن روی پوست که به آن درمان میکرونیدلینگ  گویند ، درمان با القای کلاژن (CIT) و یا القای کلاژن زیرپوستی (PCI) ، یک روش برای چوانسازی پوست می باشد که وسایل مورد استفاده در آن سوزن های بسیاز ریز هستند. سوزن ها برای سوراخ کردن پوست به کار می روند تا یک سطح خراش کنترل شده به روی پوست به وجود آورند. هر کدام از این سوراخ ها باعث تحریک بدن شده و بدن با استفاده از تولید کلاژن های جدید و انعطاف پذیری به پوست برای درمان زخم اقدام می کند. در طی این روش نیز پوست سفت تر شده و محل های زخم، منافذ عمیق پوست، خطوط روی بدن و یا هر مشکل سطحی دیگری که در پوست وجود دارد، از بین می رود. 

تاریخچه میکرونیدلینگ

مبتکر این روش دکتر فرانسوی میشل پیستور در سال 1952 بوده که پس از آن در دهه 90 میلادی جراحان پلاستیک به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه دست یافتند. اخیرا بازار توسعه یافته و ابزارهای بهتری بری این کار تولید شده است که در آن طول و ضخامت سوزن ها از 5/0 تا 0/3 میلیمتر هستند. در کل دو نوع دستگاه برای انجام این کار وجود دارد که یکی از آن ها با باتری و دیگری با برق کار می کند. هر کدام از این وسایل مزایا و معایب مربوط به خود را داشته و بسته به سلیقه از آن ها استفاده می شود.
محققین اثبات کرده اند که میکرونیدلینگ  یک روش ایمن و سریع برای درمان چین و چروک و جای زخم هاست، زیرا اپیدرمی های پوست ،سالم باقی مانده و به خصوص در درمان پوست کنار چشم، لب ها، دست ها و سینه ها که لیزر و یا روش های دیگر درمانی برای آن ها توصیه نمی شود، به کار می رود.
میکرونیدلینگ می تواند در بیمارستان، مطب یک پزشک و یا حتی در منزل و بدون استفاده از وسایل گران قیمتی انجام شود. وسایل یک بار مصرف برای این کار هزینه کمتری داشته و وسایل حرفه ای تر هزینه بالاتری خواهند داشت.

نحوه انجام کار میکرونیدلینگ

برای انجام این درمان روی قسمت مورد نظر پوست کرم بی حسی زده می شود تا بیمار احساس درد نکند. هر بیمار باید از قبل با چند متخصص مشورت کرده و سپس متخصص مورد نظر خود را بیابد. همچنین تعداد جلسه های مورنیاز برای این کار نیز با نظر فرد متخصص و یا پزشک فرد خواهد بود. معمولا روی پوست هایی که مشکلات معمولی و کمی دارند 3 تا 4 جلسه کفایت کرده و اگر زخم ها عمیق تر باشند 5 تا 6 جلسه برای این پروسه لازم بوده و زمان این کار بین 4 تا 6 هفته می باشد.
میکرونیدلینگ روشی ایمن است که در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده و پوست خود برای درمان خود اقدام می کند.

وسایل مورد استفاده در میکرونیدلینگ

 

ابزار کار میکرونیدلینگ



از آن جایی که هر زخم متفاوت بوده و عمق سوزن باید تنظیم شود، ابزار مختلفی برای این کار توصیه شده اند. این ابزار شامل میکروپن های مخصوصی می شود که از عمق 25/0 تا 3 میلیمتر توانایی نفوذ در پوست را دارند.

 

ابزار کار میکرونیدلینگ

 

 

آیا درمان های خانگی بی خطر هستند؟

درست است که میکرونیدلینگ روشی بسیار ایمن و بی خطر است، اما این درمان باید توسط یک پزشک متخصص، پرستار و یا کسی که مدرک استفاده از این وسیله را دارد به کار برده شود. میکرونیدلینگ می تواند تا 3 بار در هفته انجام شود ولی پس از انجام آن باید از سرم های پوستی ویتامین ث استفاده کرد.

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

 

 

آموزش دوره های پوست و مو و زیبایی ویژه بیوتی تراپیستها توسط" آقای دکتر جورقانیان"برای بهره مندی ازخدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: