دوشنبه 17 فروردین 1394 - 23:20:57

مراقبت از مژه ها

نویسنده مقاله پرسنل سالن تخصصی مو جمیلا

برای تقویت مژه هایمان چکار کنیم؟

  • با شانه کوچک مژه ها را شانه بزنید

می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. احتمالا هرگز به فکر شانه زدن مژه هایتان نبودید، ولی این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید.

  •  حتما آرایش چشم را پاک کنید

مراقبت از چشم به معنی استفاده از پاک کننده و آرایش نیست. شما باید آب زیاد نوشیده و غذاهای غنی از ویتامین A را در برنامه غذایی خود داشته باشید. قبل از خواب همیشه با یک پنبه و لوسیون پاک کننده آرایش چشم را پاک کنید.

  • به مژه هایتان وازلین بزنید

تمام چیزی که نیاز دارید ضربه های سبک وازلین با یک پنبه و یا برس ریمل به مژه قبل از خواب است. این ترفند ساده به پرپشت و بلند شدن مژه کمک می کند. نتیجه آن در طی چند روز مشخص نمی شود ولی اگر مرتب این کار را انجام دهید متوجه تغییر آن خواهید شد.

  • استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی نه تنها برای رشد مو جادو می کنند بلکه به بلند شدن مژه ها نیز کمک می کنند. به گزارش پرشین وی می توانید از روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین ، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو برای مرطوب کردن مژه ها استفاده کنید.

  •  مکمل های ویتامین E را امتحان کنید

ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

راهکار های خانگی تقویت مژه

  • روغن زیتون و روغن کرچک برای تقویت مژه

روغن زیتون از بهترین دارو های طبیعی و خانگی برای پوست و مو هست. روغن زیتون رو به آرومی و با یک گوش پا کن روی مژه هاتون بکشید. بطوریکه کاملا لا به لای مژه ها و ریشه اون ها رو بگیره. این کار به رشد و قوی تر شدن مژه ها کمک میکنه.

  • چای سبز برای تقویت مژه

یکی از روش های درمانی چشم و آلودگی های چشمی در طب سنتی استفاده از چای برای شتشوی چشم بوده. البته چای تازه. جدای از خاصیتی که چای برای رفع آلوذگی های چشم داره، استفاده از چای سبز به صورت ولرم برای رشد و تقویت و ضخیم تر شدن مژه هم میتونه موثر باشه.

پاک کردن آرایش چشم در پایان روز

خیلی از خانوم ها آرایششون رو برای مدت طولانی روی چشمشون نگه میدارن. در مطلب راهکارهای جوان ماندن پوست هم گفتیم که برای حفظ سلامت پوست باید مواد آرایشی خیلی زود از روی پوست پاک بشن. برای چشم هم همین مساله حائز اهمیته. مواد آرایشی روی چشم هم برای سلامت چشم مضره و هم به مژه ها آسیب میرسونه. پس بهتره که حداقل در پایان یک روز که صورت و چشم ها سنگینی مواد آرایشی رو تحمل کردن، اونها رو پاک کنیم.

برای پاک کردن مواد آرایشی از روی چشم ها و مژه باید بسیار محطاط عمل کنیم. اول از همه اینکه به هیچ وجه سعی نکنید ریمل رو به صورت خشک از روی مژه بکنید. این کار باعث میشه تعداد زیادی از مژه هاتون بریزه. باید با مواد پاک کننده مناسب و با دستمالی مرطوب به آرامی روی چشم بکشید و با دقت و آرامش آرایش رو پاک کنید تا آسیبی به چشم و مژه ها نرسه.

اکستنشن مژه چیست؟

اول از همه باید بدانید که اکستنشن مژه واقعا چیست. اکستنشن مژه، مژه‌هایی مصنوعی است که تک تک به مژه های طبیعی شما چسبانده می شود تا ضخامت، طول و رنگ مژه‌هایتان را بهبود بخشد.

این اکستنشن‌ها از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم و یا حتی موی انسان ساخته می‌شوند. استفاده از مژه‌ها مصنوعی چیز جدیدی نیست، اما تفاوت بین تکنیک‌های قدیمی و جدید این است که امروزه، مژه‌های مصنوعی بجای پوست پلک، به مژه‌های شما چسبانده می‌شوند، بنابراین ظاهری فریبنده ایجاد خواهند کرد. همچنین بر خلاف مژه‌های مصنوعی سنتی، دیگر از چسب‌های مضر استفاده نمی‌کنند.

ماندگاری اکستنشن مژه چه مدت است؟

اگر تصمیم گرفته اید که اکستنشن مژه کنید، باید اینرا هم بدانید که چقدر عمر خواهند داشت. این مژه‌های مصنوعی معمولا بین 2 تا 4 هفته و اگر بصورت استثنایی از آنها مراقبت کنید تا 6 هفته ماندگاری خواهند داشت.

آیا اکستنشن مژه بی خطر است؟

اکستنشن مژه باعث نخواهد شد که مژه‌های طبیعیتان را از دست بدهید. این مژه‌ها عوارض جانبی هم ندارند. اما باید خیلی مراقب مژه‌هایتان باشید. بعد از اینکه اکستنشن مژه انجام دادید، نباید تا 24 ساعت با آب در تماس باشید تا مژه‌ها بخوبی سر جایشان قرار بگیرند.

نویسنده مقاله خانم بخشی مدرس شینیون و مولف شش کتاب تخصصی شینیون

جهت ارتباط با خانم بخشی و تهیه کتاب با شماره تماس حاصل نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: