سه شنبه 22 شهریور 1401 - 14:03:11

درمان موخوره با روش های سریع و موثر

 

درمان موخوره 

نوک موهای خودتان را مشاهده کنید. اگر نوک موهای شما چند شاخه شده اند و حالت معمولی ندارند، به احتمال زیاد موهای شما با مشکل موخوره مواجه شده اند! موخوره یکی از مشکلات و عوارض خشکی بیش از حد موها و ضربه زدن به موها می باشد. روش های مختلفی وجود دارند که می توانند برای درمان موخوره مورد استفاده قرار گیرند و اکثر آن ها موثر هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان چندین راه حل موثر برای درمان موخوره را ذکر کنیم. پس اگر شما هم با مشکل موخوره مواجه شده اید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

فهرست مطالب:

موخوره چیست؟
چرا موخوره اتفاق می افتد؟
موخوره؛ مشکلی که باعث از دست رفتن زیبایی موهای شما می شود.
روش های درمان موثر برای درمان موخوره
معرفی بهترین درمانگر مو

 

 

درمان موخوره

 

موخوره چیست؟

به دوشاخه شدن موها در پایین مو، موخوره گفته می شود. اما در بعضی موارد حاد پایین موها به جای تقسیم به دوشاخه چند شاخه می شوند که این علاوه بر نازیبایی موها باعث به خطر افتادن سلامت و آسیب رساندن به موها نیز می شود. بنابراین اگر موهای بلندی دارید که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، در نگهداری از موهای خود دقت کافی داشته باشید تا از به وجود آمدن موخوره روی موهای خودجلوگیری کنید.

 

 

چرا موخوره اتفاق می افتد؟

هنگامی که بدن تحت فشار جسمی یا روحی قرار می گیرد به گونه های مختلفی به این فشار و درد پاسخ می دهد، موها هم همینطور هستند. اگر برای موهای خود از وسایل فیزیکی و حرارتی و محصولات شیمیایی بیش از حد استفاده کنید، موها زمخت و بد حالت شده،  درخشش خود را از دست داده و دچار موخوره می شود

 

 

درمان موخوره

 

موخوره؛ مشکلی که باعث از دست رفتن زیبایی موهای شما می شود.

زیبایی ما در درجه اول به سلامت پوست و مو و ناخن هایمان بستگی دارد. یکی از عوارض خشکی موها، موخوره است. موخوره به دلایل مختلفی به وجود می آید و در اکثر موارد، خشکی مو عامل اصلی به وجود آورنده موخوره می باشد. افرادی که دارای این مشکل می باشند، معمولا ساقه موهای خشک و چند شاخه دارند. یکی از معایب موخوره این است که به تدریج پیشرفت می کند و به بالای موها می رسد. به همین خاطر، موخوره می بایست به سرعت درمان شود تا نیاز به کوتاهی مو نباشد. توجه فرمایید که درمان موخوره بسیار هم سخت نیست و با مراقبت های فراوان رفع میشود.

 

 


روش های درمان موثر برای درمان موخوره

امروزه، روش های مختلفی برای درمان موخوره توصیه می شوند. برخی از این روش ها واقعا موثر هستند و می توانند موخوره را تا حد زیادی درمان کنند. برخی از روش ها نیز مناسب درمان موخوره نمی باشند. در ادامه مقاله قصد داریم چندین توصیه و روش برای درمان موخوره های خفیف تا شدید را ذکر کنیم. پس اگر حس می کنید که موهای شما با مشکل موخوره مواجه شده اند، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

1. استفاده از نرم کننده ها و یا ماسک مو

یکی از مهم ترین روش ها برای درمان موخوره، استفاده از ماسک مو می باشد. به دلیل اینکه خشکی مو می تواند منجر به موخوره شود، لازم است که افراد از روش های موثر برای درمان خشکی موهای خودشان استفاده کنند.
حتما از ماسک های مو و یا نرم کننده هایی که حاوی مواد مغذی می باشند، استفاده کنید. بهتر است که ماسک های مو را بعد از استحمام و زمانی که موها تقریبا خیس نیستند، بر روی ساقه موها استفاده کنید. سپس بعد از گذشت 5 دقیقه موهای خود را آب سرد و یا ولرم آبکشی کنید.

 

2. روغن آرگان را امتحان کنید!

روغن آرگان یکی از مواد مغذی است که برای کاهش خشکی موها بسیار مناسب می باشد. اگر موهای خشکی دارید، بهتر است که از روغن آرگان بعد از حمام استفاده کنید. البته روغن های مختلف دیگر مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و ... هم می توانند برای رفع خشکی موها موثر باشند.

ولی بهترین روغن برای درمان موخوره، روغن آرگان است. برای اینکه موخوره های خود را درمان کنید، می بایست مقداری از روغن آرگان را بر روی ساقه موها مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که بهترین زمان برای مصرف روغن آرگان، بعد از استحمام و زمانی است موهای شما هنوز کمی مرطوب می باشند. روغن آرگان را بر روی ساقه موها بزنید و به آرامی ساقه موها را ماساژ دهید تا روغن جذب موها شود.

 

3. عدم استفاده از سشوار؛ روشی برای درمان موخوره

همیشه استفاده از اتو مو و سشوار توصیه نمی شود! اگر عادت دارید که بعد از حمام، موهای خود را با سشوار و یا اتو مو خشک و صاف کنید، سخت در اشتباه هستید. سشوار و اتو مو، باعث از بین رفتن رطوبت موها می شوند. به همین خاطر، لایه ای که بر روی موها وجود دارند و باعث حفظ رطوبت می شوند، از بین خواهند رفت. این موضوع سبب آسیب شدید به موها می شود.

برای اینکه اقدام به درمان موخوره کنید، می بایست استفاده از سشوار را محدود نمایید. دقت داشته باشید که در صورت نیاز به استفاده از سشوار، حتما از ماسک های مو و یا شامپوهای مناسب استفاده کنید که موهای شما خشک نشوند.

 

4. مرطوب نگه داشتن موها با مصرف مواد مغذی مختلف

اگرچه استفاده از روش های موضعی برای مرطوب نگه داشتن موها، همیشه مناسب تر و بهتر است. ولی به هر حال مصرف خوراکی هایی که باعث مرطوب نگه داشتن موها می شوند، راه حل بدی نیست. شما می توانید از مواد غذایی مختلف مانند خیار، سبزیجات، میوه ها و ... استفاده کنید تا رطوبت موهای شما تا حد زیادی تامین شوند.

 

5. از مکمل های مغذی موها استفاده کنید!

موخوره به علت کاهش برخی از مواد مغذی در موها رخ می دهد. به همین خاطر می توان برای درمان موخوره از مکمل های تغذیه ای که اختصاصی برای موها به تولید رسیده اند هم استفاده نمود. شما می توانید مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین های گروه ب، مواد معدنی مختلف و ... می باشند را مورد استفاده قرار دهید. مکمل های تغذیه ای که حاوی زینک می باشند، برای سلامت موها و ترمیم موها بسیار مناسب می باشند.

 

6. استفاده از شامپوهای غیر مناسب ممنوع!

شامپوهایی که مورد استفاده قرار می دهید، به طور مستقیم بر روی سلامت پوست و موهای شما تاثیر می گذارند. اگر می خواهید از شامپو استفاده کنید، حتما شامپو را بر اساس نوع موهای خود خریداری کنید. اگر موهای چربی دارید، اقدام به خرید شامپوهای مناسب موهای چرب کنید. اگر موهای خشکی دارید، شامپوهای مناسب موهای خشک را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. برخی از شامپوها نیز ترمیم کننده و درمان کننده موخوره می باشند. شما می توانید برای درمان موخوره، از روش های ذکر شده و از این شامپوها نیز استفاده کنید و شاهد کاهش عوارض موخوره باشید.

 

 

درمان موخوره

 

معرفی بهترین درمانگر مو

خانم رمیسا میرزایی، یکی از بهترین کارشناسان و مدرس رنگ و مش در شمال تهران هستند که دوره های آموزشی خود را در خارج از کشور گذرانده اند. ایشان حدود 8 سال سابقه کاری مستمر در حوزه رنگ و مش دارند و نمونه کارهای عالی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده اند.


 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم روش های موثر برای درمان موخوره را ذکر کنیم. اگر شما هم شاهد موخوره های مختلف در ساقه موهای خود هستید، می بایست در درجه اول، رطوبت موهای خود را تامین کنید. برای این کار از شامپوها، ماسک های مو، مواد مغذی و مکمل های تغذیه ای مختلف استفاده کنید. در درجه دوم نیز باید از حرارت دادن به موها خودداری کنید.

 

 

جهت برقراری ارتباط با خانم رمیسا میرزایی بهترین مدرس رنگ و مش و کارشناس کراتین و احیاء مو می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

اینستاگرام خانم رمیسا میرزایی


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: