دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 00:07:22

لاک ناخن تان را خودتان بسازید

امروزه هزاران رنگ لاک وجود دارند که شما می توانید آن ها را خریدار ی کنید اما چه می شد که شما هما هم می توانستید لاک خاص خودتان را داشته باشید؟ ما به شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید خودتان لاک تان را بسازید.

 

روش 1: ساخت لاک با سایه چشم

1.       رنگ لاک تان را انتخاب کرده و سایه ای با همان رنگ را تهیه کنید. سعی کنی از سایه هایی با برند مناسب استفاده کنید تا لاک شما مرغوب تر شود.

·         می توانید مقداری از سایه را نگه دارید اما بهتر است که همه آن را خرد کنید. بنابراین سایه ای را انتخاب کنید که آن را نمی خواهید.

2.       اگر سایه شما به صورت پودر است نیازی به خرد کردن آن نیست اما سایه های جامد باید قبل از استفاده خرد شوند. سایه را آنقدر بکوبید تا یکدست شود.

·         در این مورد وسواس به خرج دهید زیرا اگر سایه کاملا نرم نباشد وقتی می خواهید آن را تبدیل به لاک کنید، بافت نرمی نخواهد داشت و روی ناخن هایتان بدشکل و نامرتب به نظر خواهد رسید.

3.       یک قیف کوچک درست کنید. این کار بسیار راحت است. فقط کافی است گوشه یک پاکت را قیچی کنید و یا یک کاغذ کوچک را رول کنید.

·         شما دیگر به این قیف نیاز نخواهید داشت، پس اگر زیبا نشد مهم نیست. فقط به آن چسب بزنید تا حالت خود را تا آخر کار شما حفظ کند.

4.       درب شیشه برق ناخن تان را باز کنید و قیف را از بالا روی آن قرار دهید. قیف باید در گردنه بطری گیر کند اما داخل لاک نرود.

·         برای این که وقتی مواد را ریختید، لاک تان سرریز نشود لاک زیاد نباید پر باشد. اگر نصفه باشد بهتر است.

5.       با استفاده از قیف سایه را داخل شیشه لاک بریزید. می توانید مقداری اکلیل هم به ترکیب تان اضافه کنید. هرچه سایه بیشتری اضافه کنید لاکتان پررنگ تر خواهد بود.

·         اگر چند عدد ساچمه کوچک دارید آن ها را داخل شیشه لاک بیندازید. این کار باعث می شود تا لاک تان مدت طولانی تری بماند و به بهتر ترکیب کردن لاک و پودر سایه کمک می کند.

6.       آنقدر شیشه را تکان دهید تا لاکتان یکدست شود. حالا می توانید ناخن هایتان را با لاک خودتان تزیین کنید. برای براق بودن بیشتر می توانید یک یا چند لایه برق ناخن روی لاکتان بزنید زیرا بعضی از سایه ها لاک را مات می کنند.

 

روش 2: ساخت لاک یک بار مصرف

1.       لاک را در یک پلاستیک بریزید و خوب آن را بکوبید. می توانید این کار را با دسته قلم مو، کفش، کف دستتان، چکش و یا هر شی سفت دیگری انجام دهید. هر چه سایه تان پودرتر باشد نتیجه کار بهتر خواهد شد.

·         مراقب باشید که پلاستیکی که می خواهید سایه را در آن بکوبید  سوراخ نباشد.

2.       گوشه پلاستیک را سراخ کنید و پودر سایه را داخل یک ظرف کوچک بریزید.

3.       به پودرتان برق ناخن اضافه کنید. نسبت آن ها را به صورت 1 به 1 نگه دارید اما هرچه برق ناخن تان بیشتر باشد، بافت لاک نرم تر به نظر می رسد.

·         اگر لاکی که درست کرده اید زیاد پررنگ است می توانید لایه اول لاک ناخن تان را سفید بزنید، سپس لاک خودتان و بعد برق ناخن را استفاده کنید.

4.       مخوط تان را هم بزنید. با یک خلال دندان، قلم مو و یا قلم لاک، آن ها را خوب هم زده و ترکیب کنید سپس همان قلم مو یا قلم لاک را برداشته و با آن ناخن هایتان را لاک بزنید. اگر لاک تان تمام شد می توانید مقداری دیگر هم درست کنید.

·         لاک تان را باید سریع بزنید زیرا زود خشک می شود. اگر دیدید که زود خودش را نمی گیرد می توانید مقداری دیگر از برق ناخن به آن بیفزایید.

·         اگر احساس کردید که لاکتان مات به نظر می رسد می توانید یک لایه دیگر از برق ناخن روی لاک تان بزنید.

 

روش 3: ترکیب لاک های مختلف

1.       برای این روش باید کمی تجربه در زمینه ترکیب رنگ ها داشته باشید زیرا در غیر این صورت ممکن است لاک شما برای تان قابل استفاده نباشد. اما اگر تجربه این کار را دارید می توانید آن را انجام دهید و هر رنگ لاکی که می خواهید به دست آورید. 

2.       حداقل 2 رنگ لاک ارزان قیمت بخرید. دقت کنید که دقیقا بدانید رنگ هایی که خریده اید در صورت ترکیب با هم چه رنگی می شوند.

3.       لاک اول را در یک ظرف پلاستیکی بریزید.

4.       مقداری از لاک دیگر هم روی آن بریزید. برای مخلوط کردن آن ها می توانید از قلم مو ی لاک استفاده کنید.

·         اگر رنگ لاک تان را دوست دارید می توانید به همان نسبت ها مقداری دیگر لاک درست کنید اما اگر رنگ آن را نمی پسندید می توانید نسبت ترکیب رنگ ها و یا خود رنگ ها را تغییر دهید.

5.       اگر از نتیجه به دست آمده راضی هستید می توانید آن را داخل یک شیشه لاک بریزید. روی آن برچسب بزنید تا بدانید که خودتان آن را درست کرده اید.

·         بهتر است مقدار نسبت ها و رنگ هایی را که با هم ترکیب می کنید یادداشت کنید تا اگر خواستید دوباره همان رنگ را بسازید، بتوانید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: