پنجشنبه 01 مرداد 1394 - 23:32:20

جلوگیری از وز شدن موها

تابستان فصل مورد علاقه بسیاری از افراد است، اما این فصل بدی های خود را نیز دارد. در طی تابستان و به خصوص در مناطق ساحلی آفتاب شدیدتر و شرجی بودن هوا بیشتر و احتمال وز کردن موها بیشتر است. از طرفی این دو عامل مخرب ترین تاثیرات را بر موهای شما دارند. اما با رعایت نکات ساده ای که در مقاله زیر وجود دارد شما می توانید به راحتی به مناطق ساحلی رفته و بدون این که موهایتان وز شوند و یا آسیبی به آن ها برسد اوقات خوبی را بگذرانید.

1.      از شستن هر روزه موهای خود پرهیز کنید. اگر عادت دارید که هر روز موهای خود را بشویید واگر می خواهید موهایتان کمتر وز کند باید به اطلاعتان برسانیم که می بایست هرچه زودتر این عادت را ترک کنید. زیرا موها به یک چربی طبیعی نیاز دارند، که با این  کار از آن ها دریغ می شود. همچنین وقتی موهایتان خیس است، آسیب پذیرتر است. پس اگر می خواهید موهایتان را وقتی خیس است شانه کنید، از شانه استفاده کرده و از برس استفاده نکنید، زیرا در این صورت احتمال شکستن مو بیشتر است. یکی از کارهای دیگری که به شما در از بین بردن وز موها کمک می کند، استفاده از نرم  کننده است. اما در استفاده از آن باید دقت کنید که از ریشه به موها نزنید زیرا درست است که این کار از وز موها جلوگیری می کند، ولی باعث چربی بیشتر موها نیز می شود.

2.      از مرطوب کننده و ماسک مو استفاده کنید. اگر می خواهید علاوه بر از بین بردن وز، موهای سالمی داشته باشید پس باید از آن در طول کل سال مراقبت های لازم را به عمل آورید. همانطور که می دانید یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مو آب است، پس وقتی موها به دلیل گرما و حرارت خشک شوند نیاز به آبرسانی دارند. استفاده از نرم کننده یکی از راه های اطمینان یافتن از این است که به موهای شما آب کافی می رسد. کار دیگری که برای آبرسانی به موهایتان می توانید انجام دهید بدون این که وز کنند استفاده از ماسک مو است. همچنین فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید.

3.      نوک موهایتان را کوتاه کنید.  معمولا خانم ها دوست دارند که مو های بلندی داشته باشند و نمی خواهند مو های خود را کوتاه کنند. گاهی اوقات نیز آنقدر موهای خود را کوتاه نمی کنند که موهایشان دوشاخه ای می شود. اگر موها دوشاخه شده باشند، ممکن است حجم شان بیشتر به نظر برسد ولی این حجم بیشتر برای موهای شما زیان داشته و چون از پایین موهاست، جذابیتی هم ندارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب به آرایشگاه رفته و پایین موهای خود را مرتب می کنید.

4.      به موهای خود ضد آفتاب بزنید. وقتی شما روی پوست خود ضد آفتاب می زنید، می خواهید از اثرات مخرب اشعه های خورشید روی موهای خود بکاهید. این حرف ممکن است کمی غیر معمولی به نظر برسد ولی برای حفاظت از موهایی که در معرض خورشید هستند نیز نیاز به استفاده از ضد آفتاب هست. همچنین این کار از وز کردن موها و آسیب رساندن به آن ها جلوگیری می کند. این کار ممکن است موهای شما را چرب نشان دهد ولی نگرانی شما در مورد وز کردن و آسیب به موهایتان را از بین می برد.

5.      موهای خود را به صورت جمع کنید. وقتی قد موها از عرض شانه کوتاه تر باشد، سبکتر و حالت پذیرتراست. از طرفی شستن و شانه کردن آن ها ساده تر بوده و کمتر وز می کنند ولی اگر شما موهای بلند خود را دوست دارید و نمی خواهید آن ها را کوتاه کنید، پس بهتر است آن ها را به جای اینکه باز بگذارید در زیر روسری خود جمع کرده تا هم کمتر وز کنند و هم این که از آسیب هایی که ممکن است محیط اطراف به آن ها بزند جلوگیری کنید.

6.      صبر داشته باشبد. وقتی از حمام بیرون می آیید کمی صبر کنید تا موهایتان خشک شده و بعد از سشوار استفاده کنید. این کار هم از وز کردن موها جلوگیری می کند و هم از دوشاخه شدن موها جلوگیری می کند. همچنین برای این که موهایتان خود خشک شده و پس از خشک شدن وز نکنند، می توانید بدون اینکه فشار دهید یک حوله روی آن ها بیاندازید. ولی اگر عجله دارید و می خواهید موهایتان سریع تر خشک شوند قبل از استفاده از سشوار از اسپری محافظ حرارت روی موهایتان استفاده کنید و یا می توانید موهای خود را گیس کرده و صبر کنید تا به موقع خشک شوند. انجام این کار از وز شدن موهای شما نیز جلوگیری میکند. اگر موهای خیس خود را شبب گیس کنید مزیت دیگری هم دارد و آن هم این است که صبح که از خواب بیدار می شوید و موهایتان را باز می کنید، مواج شده و بسیار زیبا خواهند بود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

برای مشاهده ویدئو آموزش انواع شینیون و دیزاین مو  می توان اینجارا کلیک کنید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: